• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401092819135
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

۱۴ بیماری، مشمول خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص صعب العلاج خراسان شمالی

۱۴ بیماری، مشمول خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص صعب العلاج خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۴ بیماری از سوی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

دکتر محسن رعنایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر برای تحت پوشش قرار گرفتن ۱۴ بیماری اقدامات لازم انجام و ۱۴ بیماری مشمول ارائه خدمت در این صندوق شده است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بیماری های سرطان، پروانه ای و ای بی از جمله بیماری هایی هستند که مشمول این صندوق شده و بیماران می توانند خدمات لازم را دریافت کنند.

 رعنایی با اشاره به اینکه در کل کشور ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری های خاص و صعب العلاج معرفی شده است، گفت: تاکنون ۱۵ بیماری به عنوان بیماری های هستند که دستورالعمل بالینی برای آن ابلاغ نشده و مابقی نیز به مرور ابلاغ می شوند.

وی با بیان اینکه این صندوق در ۲ حوزه خدمت ارائه می دهد، توضیح داد: یکی از این حوزه ها ارائه خدمت به بیماران سرپایی است که به عضویت این صندوق درآمده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: فرانشیز درمان برای این بیماران به صورت رایگان و یا با تخفیف ۹۵ درصدی خواهد بود. از سوی دیگر اگر بیمار نیازمند چندین مرتبه آزمایش باشد نیز کار به صورت رایگان یا با تخفیف صورت می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن اگر بیمار هزینه های دیگر داشته باشد و نیاز به کمک باشد، با ارائه تحویل اسناد به صورت خارج از ضوابط مالی به آن ها کمک خواهد شد.

وی افزود: در ابتدا بیماری های خاص و صعب العلاجی که بسیار شایع هستند توسط صندوق برای حمایت انتخاب شده اند و بعد از آن سایر بیماری های خاص و صعب العلاج نیز به آن ها اضافه خواهد شد.

رعنایی ادامه داد: افراد می توانند برای عضویت در این صندوق از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی اسفراین و شبکه های بهداشت اقدام کنند.

گفتنی است بنا به گفته دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان، شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است. از این تعداد، ۲ هزار و ۹۱۷ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی، ۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۶۱ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha