• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401092717976
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان خبر داد:

وجود ۴۲۱ دستگاه ماشین آلات برای اجرای طرح راهداری زمستانه در کردستان

وجود ۴۲۱ دستگاه ماشین آلات برای اجرای طرح راهداری زمستانه در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، بیان کرد: در مجموع ۴۲۱ دستگاه در اجرای طرح زمستانه استان حضور دارند که از این تعداد ۳۱۶ دستگاه متعلق به اداره کل راهداری و ۱۰۵ دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است.

فرزاد حسنی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بخش ماشین آلات اداره حمل و نقل و راهداری استان کردستان دارای ۳۴۱ دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین و سبک با میانگین سنی ۳۸ سال است که نگهداری آنها برای استفاده در راهداری زمستانه و بهاره بسیار هزینه بردار است.

وی، از آمادگی اداره کل راهداری استان برای اجرای طرح راهداری زمستانه خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح ۵۲۰ نفر نیرو از اداره راهداری درگیر اجرا بوده و ۱۳۵ نفر نیز در بخش خصوصی و اجاره دستگاه و ماشین آلات و سایر اقدامات حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، بیان کرد: در مجموع ۴۲۱ دستگاه در اجرای طرح زمستانه استان حضور دارند که از این تعداد ۳۱۶ دستگاه متعلق به اداره کل راهداری و ۱۰۵ دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ راهدارخانه در سطح استان کردستان ادامه داد: از این تعداد ۲۵ راهدار خانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار است، که به مواد مورد نیاز برای برفروبی از جمله نمک و ماسه مجهز شده اند.

به گفته حسنی، ۳۶ اکیپ از اداره کل راهداری استان، ۳۵ اکیپ نیز از بخش خصوصی و ۶۰ گشت راهداری عهده دار اجرای طرح زمستانه هستند.

وی تصریح کرد: امسال برای اجرای طرح زمستانه ۳۵ هزار تن نمک، ماسه و پوکه معدنی خریداری شده که باید در ۱۷۰۸ کیلومتر راه اصلی و ۶۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در استان استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کردستان، بیان کرد: کردستان دارای ۳۸ گردنه بین شهری و ۶۶ گردنه روستایی و محورهای برفگیر است که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، صعب العبور بوده و تردد زمستانه در این گردنه ها سخت و نیازمند تلاش مضاعف راهداری است.

وی توصیه کرد که بهتر است، همشهریان از سفرهای غیر ضروری در زمستان پرهیز کرده و خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

به گفته حسنی، در بخش عمومی حمل و نقل نیز باید رانندگان بین شهری که تجربیات بیشتری در این زمینه دارند اداره راهداری را یاری کرده و تجهیزات زمستانه خود را در اختیار مردم گرفتار در برف و کولاک قرار دهند.

وی از فعالیت سامانه ۱۴۱ خبر داد و یادآور شد: این سامانه اطلاعات همه راه ها را دارد و توصیه می شود که شهروندان در صورت سفر، قبل از حرکت با این سامانه تماس گرفته و اطلاعات راه ها را جویا شوند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha