• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401092717768
  • خبرنگار : 50175

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان خبر داد:

فعالیت ۶۰ نجاتگر در طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر بروجرد

فعالیت ۶۰ نجاتگر در طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجرد از فعالیت ۶۰ نفر نجاتگر در طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر شهرستان خبر داد.

محمد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر بروجرد از ۲۳ آذر با رویکرد پوشش امدادی گردنه‌های برف‌گیر شهرستان در فصل زمستان به‌منظور خدمت‌رسانی به مسافرین گرفتار در برف و کولاک و در راه ماندگان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طی پیگیری‌های انجام شده طرح زمستانه امسال با آمادگی ۳ پایگاه ثابت در سطح شهرستان در محورهای مواصلاتی بروجرد _ اراک، بروجرد _ ملایر، نهاوند و بروجرد _ خرم‌آباد انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجرد تصریح کرد: ۳ دستگاه خودروی آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی نجات از ۲۳ آذرماه تا ۲۰ اسفند آماده امدادرسانی خواهند بود.

کرمی با اشاره به آمادگی کلیه نیروهای عملیاتی جمعیت هلال‌احمر بروجرد، ادامه داد: با شروع فصل زمستان و آغاز طرح زمستانه در جمعیت هلال‌احمر ۶۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر بروجرد در حالت آماده‌باش قرار دارند تا در حوادث احتمالی نظیر برف، باران و کولاک به مسافرین و در راه ماندگان خدمت‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه پایگاه‌های امداد و نجات آمادگی اسکان مسافران در راه مانده فصل زمستان را دارند و در صورت بروز هرگونه حادثه و یا سانحه، نیروهای امداد و نجات در کمترین زمان برای خدمت‌رسانی در محل حادثه حاضر می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بروجرد همچنین از اجرای طرح دادرس در شهرستان خبر داد و افزود: این طرح در ۳۸ مدرسه بروجرد در حال اجراست که آموزش‌های مورد نیاز توسط ۲۰ مربی به دانش آموزان مقطع متوسطه اول ارائه می‌شود.

کرمی عنوان کرد: در این طرح دانش آموزان نحوه پناه گیری، حمل مصدوم، خروج اضطراری، احیا، کنترل علائم حیاتی و سایر موارد را به‌خوبی آموزش می‌بینند و در زمان‌هایی مانند زلزله، سیل و یا سایر حوادث از این آموزش‌ها برای کمک به مجروحان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha