• شنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401092617503
  • خبرنگار : 71451

دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار شد

دوره آموزش روایتگری دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:تبیین واقعیات دوران دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف‌ها و پراکنده‌گویی از رسالت‌های راویان است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ غلامرضا فلاحی که در دوره  آموزش روایتگری دفاع مقدس که با حضور بیش از ۵٠ راوی پیشکسوت و جوان دفاع مقدس برگزار شد، توضیح داد: هدف از برگزاری این دوره را تربیت راویان برای برنامه‌های مختلف است. امروز راویان جوان ما کسانی هستند که جنگ را درک نکرده‌اند، اما زیبا و به روز روایتگری می‌کنند که اثرگذاری بالایی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تربیت و حضور راویان در اردوهای راهیان نور غرب و جنوب و روایتگری برای نسل جوان در مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به نیاز قشر از اهداف این دوره است. تمامی راویان باید مطالعات خود را بالا ببرند و با روش‌های به روز و خلاقانه در این عرصه فعالیت کنند.تبیین واقعیات دوران دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف‌ها و پراکنده‌گویی از رسالت‌های راویان است.

فلاحی افزود: باید انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان انجام شود چون یک وظیفه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید فراوان دارند پس باید بهترین شکل منتقل و از ظرفیت‌های گوناگون استفاده شود. ترویج فرهنگ دفاع مقدس بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است. باید با بهره‌گیری از رزمندگان و بازگویی خاطرات و وقایع جنگ تحمیلی به آموزش نیروهای جوان در حوزه روایتگری بپردازیم تا بتوانیم این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید به عنوان راوی فرهنگ دفاع مقدس، اثرگذار باشیم، بیان کرد: در این دوره آموزشی ٣ روزه از اساتید طراز اول پژوهش دفاع مقدس بهره‌گیری شده و تلاش داریم در یک بازه کوتاه تحلیل از اتفاقات دفاع مقدس را برای راویان بیان نماییم. راویان در طول سال در یادواه‌ها، مساجد، مدارس، حوزه و دانشگاه به نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha