• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401092214733
  • خبرنگار : 71489

بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده

نماینده دامغان: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است

نماینده دامغان: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خود را در رابطه با این قانون انجام داده است، گفت: متأسفانه ستاد ملی جمعیت تقریباً کار خاصی را انجام نداده است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر علیزاده در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جریان قرائت گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت طی اظهاراتی، گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از بهترین قوانین مجلس است و مجلس وظیفه خود را در رابطه با این قانون انجام داد اما متأسفانه ستاد ملی جمعیت تقریباً کار خاصی را انجام نداده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جمعیت در حال حاضر مهم ترین مسئله کشور است، افزود: قانون جوانی جمعیت قانونی ۷ ساله بوده که یک سال آن سپری شده اما متاسفانه هنوز ساختار شورای ستاد جمعیت تشکیل و تصویب نشده است و استانداران اطلاعاتی از این قانون ندارند؛ این در حالیست که مسئول اجرای قانون در استان ها هستند بنابراین نیاز است وزیر کشور به این موضوع توجه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ۹ حکم قانون جوانی جمعیت تنها یک حکم عملیاتی و در حوزه ستادی از ۲۴ حکم فقط ۳ حکم عملیاتی شده است. همچنین مقرر شده بود خانواده های دارای ۳ فرزند بیشتر بدون قرعه‌کشی خودرو اختصاص یابد اما متاسفانه وارد قرعه کشی شدند.

علیزاده با بیان اینکه می‌طلبد مشکلات موجود در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بودجه سال 1402 حل و فصل شود، اظهار کرد: می طلبد ریاست مجلس به عنوان یکی از اعضای سران قوا در جلسات سران مسئله جمعیت و قانون حمایت از خانواده را مورد تاکید قرار دهد تا از وضعیت فعلی خارج شویم و به نتایج خوبی نایل شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha