• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401092013355
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

بیش از ۴ میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان صادر شد

بیش از ۴ میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان صادر شد

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۷۹ تن انواع محموله نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادر شده است.

مرتضی سالاری در این خصوص، افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۸۶۴ تن با افزایش ۶۰ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۱۵ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: در این مدت از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۴۱ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با افزایش ۱۵ درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: از مجموع کاپوتاژ انجام شده در بنادر غرب استان هرمزگان، یک میلیون و ۹۹ هزار و ۲۶۳ تن فرآورده غیرنفتی با ۳۱ درصد افزایش و یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۷۸ تن فرآورده نفتی با شش درصد افزایش روزهای پر رونقی را در این بخش تجربه کرد.

سالاری اضافه کرد: در این مدت حجم ترانزیت این کالاها (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۲۷ هزار و ۷۹۳ تن رسید که ۱۲ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت ترانزیت بیش از ۱۰۴ هزار و ۶۵۶ خودرو با ۲۱ درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت که این بندر توانست همچنان جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد. مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط هزار و ۸۱۱ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۷ هزار و ۴۴۲ تریلی سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری شده است.

به گزارش ایسنا، بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش ۱۰ بندر تجاری و مسافری و همچنین نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندر خمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha