• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403070403597
  • خبرنگار : 50673

بانک‌ها نباید از تسهیلات نهضت ملی مسکن استان به صنایع وام دهند

بانک‌ها نباید از تسهیلات نهضت ملی مسکن استان به صنایع وام دهند

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان در نشست شورای مسکن تأکید کرد که صنایع برای ساخت مسکن کارکنان باید از محل گردش مالی خود وام بگیرند و بانک‌ها حق ندارند از سهمیه تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن استان به صنایع وام دهند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز چهارشنبه، ۴مهرماه، در جلسه شورای مسکن استان برای حل مشکل تعاونی‌های  مسکن تأکید داشت: باید با مردم حرف بزنید نباید مردم اختلافات تعاونی را از ناحیه دولت ببینند لازم است ضرورت دارد طی یک هفته آینده تیمی از بانک عامل با استقرار در شهر رودان نیز مشکل  تعاونی مهر معزآباد رودان را تعیین تکلیف کند.

وی با اشاره به موضوع تعاونی مسکن دو راهی ایسینی نیز گفت: ضرورت دارد حداکثر تا ۱۲ مهر ماه با برگزاری جلسه‌ای در حضور اعضای این تعاونی مسکن، جزئیات مشکلات ایجاد شده به اطلاع مردم رسانده شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، گفت: هدف اصلی نهضت ملی مسکن بالا بردن عرضه مسکن و خانه‌دار کردن خانواده‌های فاقد مسکن است از این رو به هیچ عنوان نباید در پروژه‌های مسکن صنایع استان از سهمیه تسهیلات بانکی استان تخصیص پیدا کند چرا که صنایع می‌توانند از محل گردش مالی داخلی خود به پرسنل‌شان تسهیلات دهند.

مهدی دوستی همچنین بر لزوم انتقال حساب‌های بانکی صنایع هرمزگان به بانک‌های استان تاکید کرد.

وی پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در بندرعباس را بزرگترین طرح مسکن استان دانست و بیان کرد: این پروژه باندازه دو شهر لنگه و خمیر است و همه باید به پیشبرد کمک کنند چرا که تاکنون حدود ۳۰۰ واحد به مرحله فونداسیون رسیده‌ و ۴ هزار واحد کد گرفته اند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تاکنون فقط ۸ هزار نفر از متقاضیان پروژه ۱۵ هزار نفری بندرعباس قدرالسهم خود را پرداخت کرده‌اند، تأکید کرد: عدم اجرای این پروژه موجب خواهد شد که بازار مسکن در بندرعباس به سامان نرسد و جمع کثیری از مردم مجبور به کوچ کردن به حاشیه شهرها شوند.

دوستی با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۱۰۰ فونداسیون در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان احداث شده است، گفت: متاسفانه ۳۰ درصد از کل متقاضیان نهضت ملی مسکن استان تاکنون آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت نکرده‌اند و باید سازوکاری ایجاد شود که مردم جهت واریز وجه بیشتر ترغیب شوند چرا که در حال حاضر زیان تورمی ناشی از عدم پرداخت آورده توسط این عده‌ متوجه متقاضیانی است که به‌موقع قدر السهم خود را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha