• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401092013283
  • خبرنگار : 50136

عضو شورای شهر ارومیه اعلام کرد

افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در ارومیه

افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه از افزایش ۲۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهر ارومیه خبرداد.

 توماج وحیدافشار ۲۰ آذرماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر امروزه ترافیک شهری در ارومیه در وضعیت بحرانی قرار دارد و از سویی آمار منجر به فوت در تصادفات درون شهری ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، ما باید ملاحظه کنیم که حتی یک نفر نیز زیاد است و باید بدانیم مرگ بر اثر تصادفات درون شهری موضوعی نیست که تفاوتی بین شهروندان قائل شود و همه را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان مشکلات شهروندان توانخواه، سالمندان و بانوان باردار جهت تردد در شهر و نامناسب بودن معابر و پیاده روهای شهری برای این اقشار یادآور شد: تمامی طراحی های شهری و فضاهای خدماتی باید این شهروندان را لحاظ کرده و امکانات لازم را برای آنها ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در خصوص والیبال خواستار گزارش کتبی شهرداری ارومیه در خصوص مشکلات موجود هستیم و باید دلیل این نتایج ضعیف را توضیح دهند.

این عضو شورای شهر ارومیه عنوان کرد: هر نوع عدول از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص زمین های لشکر ۶۴ ارتش به ضرر شهر ارومیه است گرچه به آن مصوبه نیز انتقاد و اعتراض داشتیم، چرا که به نحو شایسته نیازهای شهر را پیش بینی نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه جان و هستی ما است و عنصر وجود منطقه آذربایجان و کل کشور است و باید برای احیا آن از هر طریقی و به هر نحوی اقدام کنیم.

وحید افشار اظهار کرد: در دوران جنگ سرد جاسوسان کشورها نسبت به کشورهای یکدیگر تعلل و عقب انداختن امور را پیگیری می کردند و این بزرگترین ضربه ای بود که کشورهای درگیر جنگ سرد به همدیگر وارد می کردند، امروز هم اگر امور در وقت و زمان خود انجام نگیرد دیگر ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: باید به شهرداری تأکید شود هر یک دقیقه ای که در امور تعلل انجام می گیرد برابر با میزان وقت یک میلیون دقیقه از شهروندان ساکن در این شهر است. ما خواهان گزارش شهرداری در برخی حوزه ها هستیم و شورای شهر باید این امر را تسهیل کند.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا، شهرداری مبلغی را برای تمامی پرسنل رسمی، قراردادی، شرکتی و حجمی حداقل به میزان ۵۰۰ هزارتومان در نظر بگیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha