• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401090905968
  • خبرنگار : 50295

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

حمایت از صنعت چاپ ضروری است

حمایت از صنعت چاپ ضروری است

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اگر صنعت چاپ نبود، امروز شاهد فناوری نبودیم و توسعه فضای دیجیتال را مدیون صنعت چاپ هستیم.

ایرانه حیدری پیش از ظهر امروز (۹ آذرماه) در یازدهمین دوره جشنواره صنعت چاپ استان زنجان، اظهار کرد: صنعت چاپ زندگی و حیات است، وقتی به تاریخ مراجعه می‌کنیم و آثاری همچون کتیبه‌ها را می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم که از همان زمان پایه‌گذاری صنعت چاپ شروع شده و اگر صنعت چاپ نبود، امروز شاهد فناوری در حوزه دیجیتال نبودیم.

وی با اشاره به بحث معافیت بیمه‌ای کارفرما تا حداکثر ۵ نفر برای چاپخانه‌داران، افزود: سعی شده است با همراهی فعالان این حوزه دوره‌های مختلف برگزار شود و سعی بر حمایت از این صنعت داریم.

در ادامه مراسم رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان زنجان تصریح کرد: اتحادیه استان زنجان با حضور ۲۵۰ نفر فعال در حوزه چاپ دیجیتال، بنر، افست، فروشندگان کارت دعوت، مهرسازی، چاپ سیلک و... مشغول فعالیت است و مشکلات همواره دامن‌گیر بوده و تکراری هستند.

حسین ندرلو با بیان اینکه بحث معافیت مالیات حداکثر ۵ نفر در کارگاه‌های جدید  اجرا نمی‌شود و کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند و کارگاه تشکیل دهند از این معافیت‌ها محروم هستند، ادامه داد: واحدهایی که اجاره‌نشین بوده و جابه‌جایی محل داشتند طبق قانون تامین اجتماعی در کارگاه جدید کد کارگاه جدید تعریف می‌شود ولی با اخذ کد جدید دچار مشکل می‌شوند که این امر باید با ارائه راهکاری برطرف شود.

این مسئول با بیان بخشنامه‌ها به صورت شفاف و صریح اعمال شود، خاطرنشان کرد: فراخوان انتخابات اتحادیه‌های صنفی در سه مرحله اجرا می‌شود که متاسفانه در سه مرحله گذشته فراخوان به حدنصاب نرسیدیم و همین امر سبب شد اتحادیه چاپخانه‌داران با اتحادیه عکاسان ادغام شده است که امیدوارم افراد این حوزه در انتخابات بعدی خصور فعالی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha