• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403070301854
  • خبرنگار : 50160

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان:

تکنولوژی استفاده شده در معادن کشور کهنه است

تکنولوژی استفاده شده در معادن کشور کهنه است

ایسنا/زنجان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: تکنولوژی استفاده شده در معادن کشور کهنه بوده و در این حوزه شاهد عقب‌ماندگی هستیم.

رضا خدائی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حادثه رخ داده در معدن طبس و جان باختن تعدادی از کارگران این معدن، اظهار کرد: کار در معدن دشوار است با این حال باید پذیرفت که امکانات موجود نیز فرسوده بوده و جوابگو نیست. ولی طبق قانون معادن، معادنی که بیش از ۲۵ کارگر داشته باشند باید مسئول ایمنی داشته و همه نکات ایمنی از سوی این فرد مورد تایید قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در معادن با وسعت کار پایین نیز، مسئول فنی ناظر بر کار و ایمنی است و این افراد به‌طور مستمر تحت آموزش‌ها قرار می‌گیرند تا سطح ایمنی کار در معادن ارتقا یابد و این نکته در همه استان‌ها از جمله زنجان مورد تاکید است.

خدائی‌فرد با بیان اینکه در استان زنجان معادن با ریسک بالا وجود ندارد، افزود: یک معدن ذغال‌سنگ در استان وجود دارد که فعال نبوده و مابقی معادن نیز ریسک کار بالایی ندارد با این حال توجه به ایمنی در همه معادن مورد توجه باید قرار گیرد؛ چرا که در همین معادن نیز امسال یک نفر کارگر در معادن استان جان خود را از دست داد پس این نشان می‌دهد باید حداکثر ایمنی در معادن لحاظ شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۲۸ معدن در استان وجود دارد که ۹۰ معدن در حال حاضر فعال است، ادامه داد: در این معادن ۴۰۰ مسئول فنی مشغول به کار بوده و بیش از دو هزار کارگر نیز در معادن در حال فعالیت هستند.

وی به بازدید دوره‌ای از معادن استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در صورت مشاهده مشکل در همه بخش‌ها به‌ویژه ایمنی کار، گزارش‌های لازم به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود و صاحبان معادن ملزم به رفع مشکل هستند و اداره‌کل صمت نیز در این رابطه مکلف به بررسی گزارش‌های ارسالی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha