• چهارشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401090201408
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول مطرح کرد

چالش دولت در شناسایی ظرفیت‌های مردمی

چالش دولت در شناسایی ظرفیت‌های مردمی

ایسنا/قزوین دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: اتصال ظرفیت‌های مردمی و دولت چالش حال حاضر است، دولت باید ناظر و پشتیبان طرح‌ها و اقدامات مردمی باشد و مجموعه این اقدامات منجر به تحقق دولت اسلامی و مردم سالاری دینی می‌شود.

سید احمد عبودتیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین جزو اولین استان‌هایی است که در موضوع مردمی‌سازی حاکمیت وارد شده و در واقع پرچمدار و پیشران این موضوع است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به‌هجمه‌های فرهنگی اخیر، گفت: واقعیت موجود این است که ظرفیت‌ها و توان فرهنگی ما در برابر میزان هجمه و حمله دشمن به مواضع فرهنگی ناتوان است با این حال در این زمینه باید به توانمندی‌ها و تجربیات دیگرمان در این زمینه رجوع کنیم.

وی گفت: کلید حل مشکلات جامعه حضور مردم است و اگر مردم به میدان بیایند، بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: روزی که انتخابات برای رای به جمهوری اسلامی برگزار شد امام خمینی (ره) فرمودند امروز که روز فتح و ظفر است، روز امامت ملت است و این جمله امروز می‌تواند راهگشای ما باشد. به این مفهوم که هرگاه همراهی مردم، در موضوعی وجود داشته باشد فتح باب و ظفر را به همراه دارد.

عبودتیان مطرح کرد: دنیا به سمت مردمی‌سازی می‌رود و در این روند تجربه نشان می‌دهد برای وصول خواسته‌های مردم باید ابتدا الگوهای عملکرد آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد که نمونه‌های آن کم هم نیست.

وی ادامه داد: در این مسیر ساده‌سازی می‌تواند کمک کننده باشد، باید همه سلایق سطح جامعه مورد توجه قرار بگیرد و در عین حال الگوی موفق هم به مردم نشان داده شود تا توجه عمومی هم با هدایت‌های بالادستی همراه شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با تاکید بر تقدم ابتکارات اشخاص بر مدیران عنوان کرد: اهمیت این تقدم به علت مسئله‌شناسی مردم به واسطه درگیری از نزدیک با موضوع است، این اولویت دهی باید مهم شمرده شود تا حلقه میانی قوی شکل بگیرد و در این زمینه این موضوع که چگونه میدانی باز کنیم تا حلقه‌های میانی بتوانند فعالیت کنند حائز اهمیت است. 

این مسئول مطرح کرد: در چله دوم انقلاب باید در همه حوزه‌ها حرکت مردمی شکل بگیرد و اگر حرکتی شکل گرفته باید در روند آن تسریع شود.

عبودتیان در پایان گفت: اتصال ظرفیت‌های مردمی و دولت چالش حال حاضر است، دولت باید ناظر و پشتیبان طرح‌ها و اقدامات مردمی باشد و مجموعه این اقدامات منجر به تحقق دولت اسلامی و مردم سالاری دینی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha