• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082819635
  • خبرنگار : 50295

استاندار زنجان:

کتاب زندگی‌ها را دگرگون می‌کند

کتاب زندگی‌ها را دگرگون می‌کند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: باید دنیای واقعی را تقویت کرده و فرهنگ را به صورت سنتی نبینیم، باید با کتاب زندگی کنیم زیرا خیلی از کتاب‌ها زندگی ها را دگرگون می‌کند.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۸ آبان‌ماه) در آیین افتتاح کتابخانه امام حسین (ع)، اظهار کرد: دشمنان در وهله اول ابزار ایجاد می‌کنند تا محتوای فرهنگی را به وسیله آن انتقال دهند و هر جا تولید فرهنگی وجود داشته باشد ناخودآگاه در بین مردم سرازیر شده و از آن استفاده می‌کنند. با تولید ابزار شروع به روایت‌گری کرده و کنش‌گری اجتماعی ایجاد کرده و روایت خود را وارد ذهن افراد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا از یکدیگر فاصله گرفته‌ایم و از دنیای واقعی به سمت دنیای مجازی حرکت کردیم، افزود: در گذشته نیز درگیری جناح‌های سیاسی وجود داشت و پررنگ‌تر نیز بود ولی افراد با وجود مخالفت باز هم در زمانی همانند صرف ناهار کنار هم می‌نشستند ولی فاصله‌ای که در زمان شیوع ویروس کرونا رخ داده موجب کمتر شدن گرمای حضور بوده و وارد فضای مجازی شده ‌است.

این مسئول با بیان اینکه در فضای مجازی تولیدکننده برتر محتوا نیستیم و با برتری در تولیدکنندگی محتوا و روایتی که می‌سازند کنش‌گری اجتماعی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: باید زندگی واقعی را تقویت کنیم، روایت داخل فضای مجازی پررنگ خواهد بود و ما نیز باید در دنیای واقعی پررنگ‌تر حضور یابیم که یکی از مصادیق این کار کتابخانه‌ها هستند که می‌توانند بچه‌ها را جذب کنند و افراد با حضور در کتابخانه انسان‌های واقعی را می‌بینند که این مسئله خیلی مهمی است و هر چقدر در دنیای واقعی سرمایه‌گذاری کنیم ارزش و اهمیت زیادی دارد.

در ادامه برنامه مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز عنوان کرد: کتابخانه امام حسین (ع) از محل بودجه بازآفرینی با ۶۶۰ متر زیربنا افتتاح شده و به ۱۰ هزار نسخه کتاب مجهز شده است، اتاق مشاوره داشته و اتاق مطالعه گروهی نیز در این محل را برای اولین‌بار افتتاح کرده‌ایم و همه امکانات در این کتابخانه رایگان است.

محمد رضاخانی با بیان اینکه از بهترین امکانات در این کتابخانه استفاده شده و در نظر داریم تبدیل به بهترین کتابخانه محلی شود، بیان کرد: کتابخانه امام حسین (ع) در یک منطقه‌ای واقع شده که جزو مناطق محروم است و می‌تواند یکی از کتابخانه‌های محلی ویژه باشد و با توجه به رویکردی که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارد، دیگر کتابخانه محلی صرفا برای امانت و مطالعه کتاب نیست بلکه یک باشگاه فرهنگی اجتماعی است.

سرپرست اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه نوع نگاهی که در تجهیز کتابخانه امام حسین (ع) وجود دارد خوب است، گفت: پروژه احداث کتابخانه امام حسین (ع) در سه سال کاری تکمیل شد البته این پروژه از سال ۹۶ آغاز شد که به دلیل وجود وقفه در تخصیص اعتبار به مدت دو سال پروژه تعطیل شد.

اصغر اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی ظرفیت داریم که می‌توانیم از این ظرفیت در سطح شهر برای احداث مکان‌های موردنیاز در مناطق استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در انتخاب نوع پروژه‌ها برای احداث باید دقت کنیم و باید پروژه‌ها را بسته به نیاز اکثریت منطقه، انتخاب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha