• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401082417038
  • خبرنگار : 71451

سردار کارگر: نباید رویکرد انحصاری در راهیان نور داشته باشیم

سردار کارگر: نباید رویکرد انحصاری در راهیان نور داشته باشیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:بسیاری از جوانانی که شاید به لحاظ ظاهری و اعتقادی نامتعارف بودند با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس متحول شدند و مبنای زندگی‌شان از اساس و ریشه تغییر یافت.

به گزارش ایسنا، سردار بهمن کارگر  در نشست مشترک با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تبیین جایگاه فرهنگ دفاع مقدس در میان نوجوانان و جوانان کشور، توضیح داد: این نشست در راستای توسعه، تعمیق و برگزاری هر چه باشکوهتر اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی کشور برگزار شده است و امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی بتوانیم گام‌های بلندی را در این رابطه برداریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وزارت آموزش و پرورش به واسطه ارتباط مستقیمی که با نسل نوجوان و جوان جامعه دارد یک نهاد ارزشی، انسان ساز، فرهنگ‌مدار و موثر در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی قلمداد می‌شود. امروز با احتساب عزیزان پیش‌دبستانی، جامعه دانش‌آموزی کشور حدود ۲۰ میلیون نفر را در برمی‌گیرد. بدون تردید وزارت آموزش و پرورش امروز مهمترین و اثربخش‌ترین نهاد در حوزه آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور محسوب می‌شود که باید از این فرصت ارزشمند و مهم با برنامه‌ریزی دقیق و متقن نهایت استفاده را کرد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور همکاری و هم‌افزایی دو نهاد آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جهت پشتیبانی از توسعه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و آماده است در این راستا نهایت همکاری را با مجموعه ارزشمند وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام اسلامی ذهن و فکر جوان ما را در بستر فضای مجازی هدف قرار داده‌اند، ادامه داد: نقش آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی و آموزشی در این رابطه قابل تامل است و همه ما در این روند باید احساس مسئولیت کرده و رویکردی تکلیف‌محور داشته باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  یادآور شد: «جهاد تبیین» و بهره‌گیری از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس یکی از راهکارهای مقابله با جنگ شناختی دشمن است.  حضور در فضای معنوی، انسان‌ساز و روح‌افزای «راهیان نور» انقلاب درونی در افراد ایجاد می‌کند. بسیاری از جوانانی که شاید به لحاظ ظاهری و اعتقادی نامتعارف بودند با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس متحول شده و مبنای زندگی‌شان از اساس و ریشه تغییر یافت.

سردار کارگر گفت: دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و ارزش‌های متاثر از آن، متعلق به همه اقشار، اصناف و احزاب جامعه است. در حوزه اردوهای راهیان نور نباید رویکردی انحصاری داشت و باید زمینه‌ای را ایجاد کنیم که همه افراد حتی با ظواهر و افکار متفاوت در این اردوها شرکت کنند؛ چرا که میزبان حقیقی در این عرصه شهدا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۳۰ ۰۱:۰۴

یا موشک هسته‌ای آزمایش کنید یا به اسراییل یا آذربایجان حمله کنیم کردستان به حساب نمیاد چیزی نیست وگرنه دشمنان گستاخ خواهند شد جلوی آمدن گروسی به ایران بگیرید ضعیف نشان دادن خطا است