به گزارش ایسنا، بر اساس مفاد این تفاهمنامه برنامههای آموزشی و پژوهشی و همکاریهای دو مؤسسه، تبادل دانشجو، برنامههای مشترک تحقیقاتی و دانشگاهی، کارگاههای مشترک آموزشی، تبادل نشریات و دیگر ارتباطات دانشگاهی و سایر همکاریهای علمی اجرا میشود و دو طرف در بازههای زمانی مختلف بر آن توافق میکنند.
علیباقر طاهرینیا، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی در این نشست در مورد جایگاه مؤسسه توضیح داد و گفت: این مؤسسه از نظر ساختاری زیر نظر وزارت علوم قرار دارد، ولی از جهت تهیه آمار جایگاهی فرادستگاهی دارد و اعضای هیات علمی در گروههای مرتبط با آموزش عالی دستهبندی شدهاند.
وی افزود: مدیریت آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی، برنامهریزی توسعه آموزش عالی، برنامهریزی درسی در آموزش عالی، آیندهپژوهی آموزش عالی، مطالعات تطبیقی در آموزش عالی گروههای مختلف در موسسه هستند و کلان پروژههای آموزش عالی در این گروهها انجام میشود.
طاهرینیا ضمن تاکید بر همکاری در سطح سیاستهای کلان اظهار کرد: تفاهمنامه مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی که با مؤسسه پژوهش آموزش عالی مالزی در سال ۲۰۱۹ تنظیم شده است و امروز تجدید میشود، باید با رویکرد جدیدی امضا شود.
تاکید بر اشتراکگذاری سیاستها و تجارب
وی ادامه داد: فعالیتهای سه سال گذشته بر نشستهای علمی و کارگاهها تمرکز داشته، ولی مایل هستیم به سطح اشتراکگذاری سیاستها و تجارب برسیم. دوست داریم بدانیم مالزی در مواجهه با تحولات جهانی آموزش عالی، چه رویکردی در پیش گرفته است.
بنابر اعلام روابط عمومی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی؛ طاهرینیا گفت: باید تفاهمنامه را به سطح اشتراک تجربههای سیاستگذاری ارتقا دهیم. همافزایی در تبادل تجربههای زیسته دو طرف و شبکهسازی دو حوزه مدنظر است. شبکهسازی سرآمدان و دانشمندان جهان اسلام و منطقه را میتوانیم شکل دهیم تا آنها بتوانند در کلان روندها اظهارنظر کنند.
انتهای پیام
نظرات