• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401082215272
  • خبرنگار : 50107

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی:

عدم رعایت استاندارد نقض حقوق عامه است

عدم رعایت استاندارد نقض حقوق عامه است

ایسنا/خراسان رضوی معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: عدم رعایت استاندارد یکی از نقض‌های حقوق عامه است؛ وقتی استانداردی را رعایت نمی‌کنیم، احتمال آسیب به جامعه بسیار بالا است.

هادی شریعت‌یار، امروز، ۲۲ آبان ماه، در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن صبای صداوسیما خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه، ارزش و اهمیت حوزه صنعت، تجارت، بازرگانی و اشتغال را در دین خودمان می‌دانیم. هرچه جلوتر می‌آییم، روز به روز این اهمیت آشکار می‌شود.

وی با اشاره به عضویت در کمیسیون ماده ۴۲، افزود: دستگاه‌های قضایی در حوزه صنعت ورود جدی داشته و حمایت‌های لازم را از بخش صنعت انجام می‌دهند. اگر کسی به کمیسیون می‌آید، به این معنی نیست که همه پارامترها را زیر پا گذاشته، شاید گاهی اوقات اشکال کوچکی وجود داشته است.

معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: اگرچه استاندارد حداقلی است که رعایت می‌کنیم، اما اعتماد بخشی جامعه مخاطب ما اهمیت دارد. وقتی فردی علامت استاندارد را می‌بیند احساس امنیت و ایمنی می‌کند. وقتی سراغ کالایی می‌رویم، به محض دیدن علامت استاندارد چشم‌بسته آن را خرید می‌کنیم. همین ایجاد اعتماد برای مردم، وظیفه تولیدکننده، مسئولان و مدیران کنترل کیفیت را سنگین‌تر می‌کند. مسئولان کیفیت و استاندارد امین افراد هستند، نباید اعتماد جامعه به علامت استاندارد مخدوش شود.

شریعت‌یار بیان کرد: در کمیسیون برخی را می‌بینیم کالاهایی را صادر می‌کنند که استاندارد را رعایت نکرده‌اند، چقدر با این کار زیر سوال می‌رویم؟. پیدا کردن بازار کار آسانی نیست، اما به راحتی می‌توان آن را از دست داد. ما در کمیسیون حمایتی و اصلاح‌گرایانه عمل می‌کنیم، اما باید جدیت نیز داشته باشیم تا عدم رعایت یک یا چند تولیدکننده اعتبار تولیدکنندگان خوشنام را زیر سوال نبرد. تا جایی که امکان داشته باشد سعی می‌کنیم تا واحدهای تولیدی تعطیل نشوند، بیشتر اصلاح، اخطار و تذکر است، حتی تلاش کردیم جریمه را نیز اعمال نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت استاندارد یکی از نقض‌های حقوق عامه و رعایت آن رعایت حقوق عامه است. وقتی استانداردی را رعایت نمی‌کنیم، احتمال آسیب به جامعه بسیار بالا است. دادستانی با همه توان از افرادی که در صف تولید، تجارت و ارائه خدمات فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha