• پنجشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081913143
  • منبع : نمایندگی قزوین

هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین برگزار می‌شود

هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین با اشاره به برگزاری هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین، گفت: اولین هفته تئاتر خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» برگزار خواهد شد. تئاتر شورایی یک تکنیک اجرایی است که از مشارکت مخاطب برای انعقاد کلام در اجرای نمایش استفاده می‌کند.

سید قاسم سیدقوامی با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی در قزوین اظهار کرد: در هفته‌های تئاتر خیابانی قزوین بناست که تا پایان سال حداقل ۶ مورد تولید آثار نمایشی از سوی این واحد حوزه هنری استان ایجاد و اجرا شود.

وی گفت:اولین هفته تئاتر خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» برگزار خواهد شد. تئاتر شورایی یک تکنیک اجرایی است که از مشارکت مخاطب برای انعقاد کلام در اجرای نمایش استفاده می‌کند. لذا در همین خصوص، مخاطب در فرازهایی از کار، وارد ماجرای داستان می‌شود و احتمال دارد انتهای داستان تغییر کند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: بر همین اساس شیوه اجرایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار متفاوت از سایر اجراهاست. لذا تصمیم گرفته شد که اولین اجرای تئاتر خیابانی با استفاده از تکنیک تئاتر شورایی را به مخاطب عرضه کنیم.

سیدقوامی با اشاره به موضوعات تئاتر خیابانی عنوان کرد: معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد موضوع این تئاترهاست. همچنین مباحث انسانی، اعتقادی و اخلاقی که به شیوه هنرمندانه‌ای بتواند مخاطب را درگیر ماجرا کند موضوع قرار گرفته است.

وی افزود: اولین اجرا با عنوان «مجسمه» خواهد بود؛ در نمایش مجسمه تعدادی شخصیت، موضوعات را با ساخت تابلوها و بیان روایات نمایش داده و نتیجه‌گیری را به مخاطب می‌سپارند تا با مشارکت مخاطب ماجرا به طرز مطلوبی به پایان برسد. به طور مثال دغدغه‌ای که ما در خصوص زیست‌بوم استان داریم و یا آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نزاع‌های قومی به صورت نمایشی به منصه ظهور می‌رسد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در ادامه یادآور شد: نشست‌های متعددی با آموزش و پرورش استان برگزار شد و نهایتاً مقرر شد از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آبان‌ماه سال‌ جاری، این اثر نمایشی در ۶ مدرسه نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش برگزار شود که این اثر نمایشی روز شنبه ۲۱ آبان در مدرسه «آرین» کار خود را آغاز می‌کند و با اجرا در دبیرستان شهید مدنی روز ۲۵ آبان‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

وی ادامه داد: کار ما با اجرای این اثر نمایشی به پایان نمی‌رسد و پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد که سعی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری در آخرین هفته هر ماه یک تئاتر خیابانی را در یکی از مراکز عمومی به نمایش بگذاریم.

سیدقوامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایش مجسمه، به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور از هنرمندان باسابقه و بازیگری وحید عبدالله بگلو، شهرام کشاورز، سید محمد مهدی حسینی، مائده رضاخانی، مصطفی کرمی، آرنوشا خدادای، نازنین سلخوری، ستایش شفیع‌خانی و میترا رضایی اجرا می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی حوزه هنری قزوین، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین در پایان گفت: این نمایش در مدارس «آرین»، «باریک‌بین»، «حضرت قاسم»، «شهید فخری‌زاده»، «شهید مدنی» از ۲۱ تا ۲۵ آبان ۱۴۰۱ و در ساعت‌های ۱۱ و ۱۶ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha