• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401081711504
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری:

دانشجویان باید خودشان بازیگران اصلی هفته پژوهش و فناوری باشند

دانشجویان باید خودشان بازیگران اصلی هفته پژوهش و فناوری باشند

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری حتماً باید یک نشاط اجتماعی ایجاد کنیم، گفت: با اطلاع‌رسانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری، باید امیدآفرینی برای جوانان داشته باشیم. دانشجویان باید خودشان بازیگران اصلی هفته پژوهش و فناوری باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صالحی در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری که  با محوریت «برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱» به صورت مجازی برگزار شد، گفت: امسال هفته پژوهش و فناوری استانی از تاریخ دوازدهم تا هفدهم آذرماه در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه علم و فناوری حتماً باید یک نشاط اجتماعی ایجاد کنیم و ضمن اطلاع‌رسانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری، در واقع امیدآفرینی را برای جوانان داشته باشیم.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: با اجرای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و وزارت علوم، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در نظر دارد به منظور انسجام بیشتر در برگزاری مراسم استانی و ایجاد بسترهای لازم جهت تعامل پایدار میان عرضه‌کنندگان و بهره‌برداران دستاوردهای پژوهش و فناوری با همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی استان نسبت به سامان بخشیدن به مراسم هفته پژوهش و فناوری اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل رؤسای دانشگاه‌های معین استان به عنوان دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری معرفی شده‌اند.

صالحی تأکید کرد: در نمایشگاه‌های استانی ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید ارائه شود.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی جهت حضور حداکثری دانشجویان و دانش‌آموزان در فعالیت‌های هفته پژوهش و فناوری نیز صورت گیرد.

دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه سخنان خود بر بازدید دانش‌آموزان به همراه خانواده‌ها از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشجویان، افزود: دانشجویان باید خودشان بازیگران اصلی هفته پژوهش و فناوری باشند.

معاون پژوهشی وزیر علوم درخصوص لزوم پوشش خبری مناسب برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که از اوایل آذرماه اطلاع‌رسانی درخصوص هفته پژوهش و فناوری را آغاز کنیم؛ به عبارتی هفته پژوهش و فناوری معطوف به یک هفته نباید باشد و از اوایل آذرماه یک هیجان پژوهشی در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha