• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081711349
  • منبع : نمایندگی قزوین

برگزاری رویدادی برای «حفاظت از منابع آب» در قزوین

برگزاری رویدادی برای «حفاظت از منابع آب» در قزوین

ایسنا/قزوین عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در خصوص برگزاری رویداد استارت‌آپ ویکند «سهم من در حفاظت از منابع آب»، گفت: استارت‌آپ‌ها در حوزه آب می‌توانند نقشی کلیدی در استان و کشور ایفا کنند؛ اگر ما از ایده‌های مطرح شده در استارت‌آپ حتی یک کلید برای حل یکی از مشکلات آب پیدا کنیم معتقدم که این رویداد استارت‌آپی به هدف خود رسیده است.

محمد محجوب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سهم من در حفاظت از منابع آب موضوع و چالشی است که در حال حاضر در استان قزوین مطرح است به همین دلیل رویداد استارت‌آپ ویکند «سهم من در حفاظت از منابع آب» در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آب عاملی مهم در پیشبرد بسیاری از اهداف استان ازجمله حوزه کشاورزی است، بیان کرد: در حوزه کشاورزی تمام توان و ظرفیت‌های استان به واسطه آب قابل رویت است و همچنین آب سهم و نقش سازنده‌ای در پیشرفت صنعت استان دارد.

مدیر دفتر حفاظت کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که توسعه استان را تحت تاثیر قرار داده و توسعه‌ای ناپدار رقم زده است، قطعاً چالش کمبود آب است. بنابراین باید موشکافانه به ابعاد مختلف این موضوع پرداخت.

این مسئول بابیان اینکه باید از تمام ابزارهای مختلف برای برجسته‌سازی معضل کمبود آب استفاده شود، گفت: یکی از مواردی که قطع‌به‌یقین می‌تواند در حل مسائل آب و کمبودهای آن مؤثر باشد، برگزاری استارت‌آپ‌هایی است که هدف از برگزاری آن، تنها حرکت در مرز علم و ارائه مقاله نباشد، بلکه هدف از آن طرح مشکل و بیان ایده‌های مختلف برای یافتن راه‌حل مشکل و تبدیل کردن آن فرآیند، به فرآیندی ثروت‌آفرین باشد.

محجوب عنوان کرد: از دیدگاه من استارت‌آپ‌ها در حوزه آب می‌توانند نقشی کلیدی در استان و کشور ایفا کنند؛ اگر ما از این ایده‌ها حتی یک کلید برای حل یکی از مشکلات آب پیدا کنیم معتقدم که این رویداد استارت‌آپی به هدف خود رسیده است.

وی‌ خاطرنشان کرد: در حوزه استارت‌آپ‌ها برخلاف بسیاری از سمینارهای دیگر، فضایی باز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند به ایده‌های مختلف خود، قابلیت ظهور و دیده‌شدن بدهند.

مدیر دفتر حفاظت کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گفت: استارت‌آپ، ویترینی از ایده‌ها برای کسانی است که می‌توانند ایده‌های خود را تبدیل به ثروت کنند. این استارت‌آپ هم با همین هدف آغاز شد.

وی با اشاره به اطلاع رسانی صورت گرفته در سایر استان‌ها توسط جهاددانشگاهی عنوان کرد: این استارت‌آپ فرصت مغتنمی برای بیان ایده‌های مختلف در باب حفاظت از آب است و پس از آموزش توسط منتورها و راهنمایی‌های آنان، در نهایت ایده‌های برتر و کاربردی توسط داوران انتخاب خواهد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به ۲ هدفی که در این استارت‌آپ دنبال می‌شود، اظهار کرد: هدف اول نمایش‌دادن ایده‌هایی است که فضایی برای دیده شدن ندارند تا به این طریق در مسیری قرار گیرند که توسط صاحبان‌فن تجاری‌سازی شده و تبدیل به ثروت شوند.

وی ادامه داد: نکته دیگر برای کسانی است که شاید ایده‌ی مناسبی را مطرح نکرده باشند و آن موضوعِ آموزش است که توسط منتورها و یا تسهیلگران این حوزه صورت خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: صاحبان ایده با آموزش‌دیدن این فرصت را دارند که در آینده توانمندی خود را محک زده و در آن موضوع راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهند.

داور رویداد استارت‌آپ ویکند، تصریح کرد: این آموزش‌های رایگان شامل نحوه طرح ایده، نکات مهم در طراحی ایده، نحوه ثروت‌آفرینی از طریق ایده، و نحوه یافت و اتصال به اسپانسر و حامیان مالی برای تجاری‌سازی ایده‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha