به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، توضیح داد: یکی از رویکردهای امروز حاکمیت این است که ما به سرعت به سمت الکترونیکی شدن خدمات حرکت کنیم که البته این امر تاکنون با نواقصی روبرو بوده که منجر به عملیاتی شدن آن نشده است که رفع این مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه با الکترونیکی شدن ارائه خدمات، سلامت اداری محقق میشود، تأکید کرد: این روند میتواند اطلاعات بسیار خوبی را برای تصمیمگیران کشور تولید کند که با تولید آن رفتارها، تصمیمات و سیاستها تغییر خواهد یافت. همانطور که سالها در کشور به دنبال تحقق این موضوع بودیم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بحثی فراتر از الکترونیکی شدن یعنی هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادند که باید تسریع شود زیرا زمان زیادی نداریم و کارها باید با سرعت بیشتری انجام شود.
وی افزود: در مجموعههای استانی هم باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات و خدمات الکترونیکی شوند و دیگر جانباز و ایثارگری نباشد که برای ارائه خدمات نیاز به مراجعه حضوری به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشد.
کوروش محمدحسینی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن معرفی این سامانهها گفت: ۲ سامانه و یک خدمت جدید به ایثارگران محترم رونمایی شد که اولین آن سامانه «ایثار من» یا همان پنجره خدمات الکترونیک جدید بنیاد است که در راستای دستورالعملها و اهدافی است که دولت دنبال میکند و این سامانه تحت عنوان «پنجره ملی ایران من» واجد تمامی سرویسهایی است که تاکنون در اختیار جامعه هدف قرار گرفتهاند و به علاوه سرویسها و خدمات جدید هم در حال پیادهسازی بر روی این سامانه هستند و به تدریج تمام خدماتی که ایجاد میکنیم به صورت الکترونیکی بر روی این سامانه در اختیار ایثارگران محترم قرار خواهد گرفت.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد پیرامون سامانه «سفرهای استانی» هم بیان کرد: این سامانه برای مکانیزه کردن درخواستهایی است که در سفرهای استانی که ریاست عالی بنیاد به استانها میروند و نامههایی به صورت دستی و کاغذی به ایشان داده میشود که با کمک این سامانه، روند به صورت الکترونیکی خواهد بود و ثبت، ضبط و پیگیری آنها بهتر، دقیقتر و سریعتر از گذشته صورت میگیرد. این سامانه از دقت بالایی برخوردار است و گزارشگیری دقیقی هم از روند رسیدگی به درخواستها توسط دستگاههای نظارتی بنیاد خواهیم داشت.
محمدحسینی با بیان این مطلب که یک خدمت جدید هم در این مراسم رونمایی شد، خاطرنشان کرد: البته این سامانه حدود سه هفته است که به صورت آزمایشی فعال است و در آن ثبت درخواست بازنشستگی جانبازان طبق دستورالعملها و بخشنامههایی که امسال ابلاغ شده و بخشی از جانبازان ما مشمول بازنشستگی قرار گرفتهاند، صورت میگیرد و هدف از راهاندازی این سامانه این است که ایثارگران با تمایل خودشان درخواست بازنشستگی داده و از مزایای مربوط به این موضوع بهرهمند شوند، همچنین این سامانه قواعد و ضوابط متعددی را برای درخواستکننده بررسی کرده که اگر مشمول آن باشند به آنها اجازه بازنشستگی داده میشود.
در این نشست محمدحسن علینقیانافجهای مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران نیز توضیحاتی در خصوص سامانه سفرهای استانی ارائه کرد و گفت: هوشمندسازی یکی از برنامههای مورد تأکید دولت است و لزوم یکپارچهسازی اطلاعات سفرهای استانی و خروجی آنها با توجه به برنامههای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفرها نتایج مطلوبی از جمله صرفهجویی در وقت و هزینه، اخذ گزارشهای مدیریتی متنوع در زمان کوتاه و همچنین دسترسی به سوابق درخواستهای مراجعهکنندگان و پاسخهایی که داده شده به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: این سامانه در فرآیند تکمیل سامانه دیدار ایجاد شده است و در آینده نزدیک سامانه نامهها و تلفن نیز اضافه خواهد شد و درخواستها و پاسخها به صورت یکپارچه و یکجا قابل رؤیت خواهد بود که برای ارائه پاسخهای هماهنگ و اخذ تصمیمات مدیریتی به لحاظ شناخت مشکلات ایثارگران دارای اهمیت است.
در پایان این مراسم سه سامانه «ایثارمن»، سفرهای استانی و درخواست بازنشستگی جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به ایثارگران توسط معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی رونمایی شد.
انتهای پیام
نظرات