• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081409678
  • خبرنگار : 50491

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی گلستان:

آسمان گلستان بارانی می‌شود/ ممنوعیت فعالیت دریایی

آسمان گلستان بارانی می‌شود/ ممنوعیت فعالیت دریایی

ایسنا/گلستان رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار جوی از فردا(یکشنبه ۱۵ آبان) به استان خبر داد.

محمود محمدقلی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تا عصر امروز جو نسبتا آرامی در استان گلستان حاکم بود اما برای امشب با توجه به تلاطم‌های ضعیف جوی در مناطق کوهستانی شرایط برای بارش‌های پراکنده و ملایم در این نواحی فراهم است.

وی از نفوذ سامانه ناپایدار سرد و بارشی به گلستان خبر داد و افزود: در پی فعالیت این سامانه ناپایدار جوی استان گلستان از فردا(یکشنبه ۱۵ آبان)تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار می‌گیرد که بارندگی، گاهی رگبار و رعدوبرق، کاهش محسوس دما، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و وزش باد نسبتا شدید موقتی از پیامدهای این سامانه سرد بارشی است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گلستان با بیان اینکه فعالیت این سامانه ناپایدار جوی تا صبح سه‌شنبه در استان گلستان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: پس از عبور از این سامانه ناپایدار جوی تا پایان هفته جو آرامی در استان حاکم خواهد بود.

محمدقلی‌پور احتمال آبگرفتگی برخی معابر، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و برخورد صاعقه را از اثرات این سامانه ناپایدار جوی برشمرد و یادآور شد: همچنین طی این مدت دریا مواج و متلاطم خواهد بود و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، صدمه به قایق‌های کوچک و صدمه به ماهیان در قفس وجود دارد و وضعیت برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

به گزارش ایسنا، هواشناسی گلستان در ۱۳ آبان ماه جاری با صدور هشدار سطح زرد شماره ۳۲ و هشدار دریایی سطح زرد شماره ۲۹ ورود سامانه ناپایدار جوی را به مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان و عموم مردم اطلاع‌رسانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha