• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401080704211
  • خبرنگار : 90057

مسکو: دکترین نظامی روسیه اجازه تفسیر دوگانه در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد

مسکو: دکترین نظامی روسیه اجازه تفسیر دوگانه در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد

معاون وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید: اجازه هیچ گونه تفسیر دوگانه در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهیم.

به گزارش ایسنا، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه دگرگونی در دکترین کشورهای غربی به خصوص آمریکا در باره سناریوهای مختلف و ابهامات درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای را زیر نظر دارد، این در حالی است که دکترین روسیه به هیچ عنوان اجازاه هیچ تفسیر دوگانه‌ای درباره استفاده احتمالی از تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد.

وی افزود: می‌توانم بگویم که ما از لحاظ نظامی و سیاسی تحول کلی استراتژی کشورهای دارای سلاح هسته‌ای غربی از جمله بریتانیا، فرانسه و مهمتر از همه ایالات متحده را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما همچنین تحولات در رابطه با شیوه‌های انتقال و خود سلاح‌ها را دنبال می‌کنیم.

 گروشکو گفت: مسکو بارها در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده است. زبان استراتژی‌های هسته‌ای کاملا مبهم است و ما شاهد افزایش سناریوهایی هستیم که اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را می‌دهد، از جمله [سناریوهای] خارج از چارچوب هسته‌ای. به هر حال، این استراتژی در مورد هسته‌ای فرانسه نیز اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: دکترین هسته‌ای ما و اسناد مربوطه در مورد استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای، بسیار دقیق است و اجازه تفسیر دوگانه را نمی‌دهد. به طور واضح گفته شده که به صورت کلی، سلاح هسته‌ای فقط در صورتی استفاده خواهد شد که تهدیدی برای موجودیت کشور احساس شود و این یک معیار و دلیل کاملا روشن است.

روز پنجشنبه، وزارت دفاع ایالات متحده استراتژی دفاع ملی را منتشر کرد که روسیه را به عنوان یک "تهدید حاد" توصیف می‌کند. این سند روسیه را به عنوان تهدید فوری‌تری برای منافع و ارزش‌های ایالات متحده نسبت به چین توصیف می‌کند که به عنوان یک "چالش رو به رشد" توصیف می‌شود.

بر اساس این استراتژی، واشنگتن می‌خواهد رویه ۷۵ ساله خود در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را ادامه بدهد و هدف آن کاهش خطر جنگ هسته‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha