• پنجشنبه / ۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401080503483
  • خبرنگار : 50126

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

کاهش ۳۳درصدی حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری ایلام/ فعالیت ۶۰۰ هیئت صلح در استان

کاهش ۳۳درصدی حجم پرونده‌های ورودی به دادگستری ایلام/ فعالیت ۶۰۰ هیئت صلح در استان

ایسنا/ایلام رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه ۹۰ درصد پرونده ها به صورت الکترونیکی در استان رسیدگی می شود، گفت: در ۵ ماه گذشته با تلاش مجموعه همکاران در دستگاه قضایی استان ۳۳ درصد از حجم پرونده‌های ورودی با رسیدگی قضایی کاهش یافته است.

"عمران علی‌محمدی" در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: ۶۰۰ هیئت صلح متشکل از نخبگان استان در راستای رفع و فتق امور مردم در استان ایلام راه اندازی شده است.

وی گفت: دادگستری استان در ۵ ماهه گذشته  توفیقات بزرگی به فضل الهی و تلاش همکاران در مجموعه دستگاه قضایی استان داشته است و در حال حرکت به سمت نقطه مطلوب هستیم و در ابتدای کار بنده، ۲۱ هزار و ۵۲۸ پرونده تحویل گرفته شد و  به طور متوسط ماهیانه یک هزار پرونده از موجودی و حجم پرونده های وارده به دستگاه قضایی با کار جهادی و رسیدگی به پرونده ها، کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد:  ورودی پرونده های استان در پنج ماه گذشته  بالغ ۶۶ هزار پرونده بوده است که از این تعداد ۷۲ هزار و ۸۳ پرونده مختومه شده است که عملکرد  دستگاه قضایی استان نشان می دهد که ۳۳ درصد از حجم پرونده ها در دادگستری استان کاهش یافته است.

علی‌محمدی  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پرونده های قضایی در استان به ۱۴ هزار و ۴۶۶ پرونده کاهش یافته است، گفت: ۹۰ درصد پرونده ها به صورت الکترونیکی در استان رسیدگی می شود و این موفقیت بسیار خوبی برای دستگاه قضایی استان به شمار می‌رود.

وی با  بیان اینکه در طول ۵ ماه گذشته ۳۸ مورد از شعب قضایی استان بازدید شده است، تصریح کرد: همکاران ما به صورت مرتب از همه شعب و حوزه های قضایی بازدید کرده‌اند که این بازدیدها منجر به این عملیات و افزایش میزان رسیدگی به پرونده ها در سیستم قضایی استان شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: یکی از طرح های که در استان ایلام اجرا شد شورای رهنمون قضایی استان بوده است که تا کنون به ۷ جلسه شورای رهنمون قضایی استان برگزار شده است که در این جلسات به مهم ترین و پیچیده ترین پرونده های قضایی استان رسیدگی شد تا با خرد جمعی تصمیماتی قانونی در خصوص این پرونده ها اتخاذ شود.

علی‌محمدی با تاکید بر پایش مراکز دادگستری و شعب قضایی استان، تصریح کرد: در استان ایلام در ۵ ماه گذشته ۴ طرح نوین با ارسال به مرکز  مورد تائید قرار گرفته است که یکی از این طرح، طراحی  و اجرای سامانه هوشمند فراست بوده است که با استفاده از هوش مصنوعی فعالیت بنگاه های اقتصادی رصد و مشاوران املاک رصد می شود.

وی گفت: هیئت‌های صلح می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را با حضور نخبگان برطرف کنند، در استان ۲۳ شعبه قضایی وجود داشت که از لحاظ تعریف قضایی نامتعارف شناخته شده بود و بیش از ۲۰۰ پرونده ورودی داشتند که با تلاش همکاران شعب نامتعارف به ۶ شعبه کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان ایلام  با بیان اینکه در ۷ ماهه سال گذشته ۴۸۳ مورد مجازات های جایگزین حبس انجام شد که در دوره مشابه امسال این تعداد به یک هزار و ۷۱ مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های دستگاه قضایی استان رسیدگی پرونده های معوق بوده است و این تلاش ها موجب شد که ۲۴ درصد از پرونده های معوق منجر به صدور رای شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha