• جمعه / ۲۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401072211492
  • خبرنگار : 50534

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

حقیقت دین حُسن خُلق است

حقیقت دین حُسن خُلق است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: زنجان‌ دیار مهربانی، حکیمان، فلاسفه و عالمان است.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۲۱ مهرماه) در مراسم تجلیل از صنعت‌گران دارای نشان ملی و غرفه‌های برتر جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در زنجان، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم ایرانی هستیم، مسلمانیم و  به زبان شیرین آذری سخن می‌گویم؛ ما به زنجانی بودن‌مان مفتخریم.

وی با اشاره به‌ حدیث قدسی‌ در رابطه با مقام‌ پیامبر اسلام (ص)، افزود: نام پیامبر در زمین محمد و در آسمان‌ها احمد است و خداوند خطاب به ایشان فرمود: یا احمد اگر تو نبودی من افراد را نمی‌آفریدم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام صادق (ع) در اولین دانشگاه تربیتی و تعلیمی ۴۰۰۰ استاد در علوم مختلف فارغ‌التحصیل کرد، ادامه‌ داد: این‌ دانشمندان در علوم‌ مختلف اعم از فلسفه، کلام، نجوم، ریاضیات، طب، جغرافیا و مسائل اعتقادی پایه‌گذار بسیاری از علوم شد.

وی با اشاره به اینکه همه پیامبران در حکم انگشتر و پیامبر گرامی اسلام، نگین و زینت‌بخش انگشتر همه پیامبران است، ابراز کرد: اصل‌ ماموریت پیامبر اسلام (ص)، دعوت به اخلاق بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش پیامبر (ص) در سلسله‌ هدایت،‌ بیان‌ کرد: حضرت محمد (ص) فرمود: من مبعوث‌ شدم که اخلاق را به کمال برسانم. این روایت از زبان خود ایشان نقل‌ شده‌ است که عصاره‌ دعوت خود را تکمیل و اتمام اخلاق می‌دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیامبر خاتم به معنای نگین انگشتری و پایان است، تصریح‌ کرد: انسان‌ها دارای خَلق و خُلق هستند. شاید در خَلق که یک سری صفات ظاهری است نقشی نداشته باشیم اما خُلق و خوی را می‌توان تغییر داد.

وی با تاکید بر اختیار انسان بر خُلق نیک، اذعان‌ کرد: قرآن پیامبر را عالی‌ترین، والاترین و برترین انسان اخلاق‌مدار معرفی کرده‌ است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام، تشریح‌ کرد: حقیقت دین حُسن خُلق است. در واقع دین، اخلاق خوب است ولی‌ متاسفانه ما به هر بهانه‌ای بداخلاقی‌ می‌کنیم که این مسئله در آموزه‌های دینی ما نهی شده‌ است.

وی در ادامه با اشاره به بلاغت و شیرینی زبان‌ آذری، خاطرنشان‌ کرد: ما آذری‌ هستیم، به اشتباه‌ می‌گوییم زبان‌ ترکی، در حالی که ترک یک‌ نژاد و جغرافیای دیگری است که مورد احترام بوده اما زبان ما آذری است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha