• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071205532
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سرویس مدارس و دست انداز تعیین قیمت

سرویس مدارس و دست انداز تعیین قیمت

ایسنا/خراسان جنوبی تعیین قیمت برای سرویس‌ها از جمله دغدغه‌های هر ساله والدین است که گویی سودای حل شدن ندارد.

سرویس مدارس همه ساله از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است که باید نظم‌دهی خاصی صورت گیرد تا والدین پیش از ورود فرزندانشان به مدارس بتوانند آن را تعیین کنند و دانش آموزان در طول سال دغدغه تعویض سرویس نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، اکنون والدینی که نمی‌توانند رفت و آمد فرزندان خود را برعهده گیرند، با توجه به اینکه ساز و کار مشخصی برای سرویس‌ها جود ندارد، خود مسئول ایاب و ذهاب فرزندان خود شده‌اند و از طرفی نمی‌دانند این وضعیت نابسامان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

بلاتکلیفی والدین

جواد قمری، یکی از والدین دانش آموزان پایه اول که برای رفت و آمد فرزندش مشکل دارد، به ایسنا می‌گوید: مدرسه اعلام کرده باید در محدوده منزل شما ظرفیت سرویس تکمیل شود تا سرویسی تهیه کنیم که هنوز این امر محقق نشده است و مجبورم با تمام مشکلات خود حمل و نقل فرزند خود برعهده گیرم.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز باید به عنوان مراقب داخل سرویس برای دانش آموزان درنظرگرفته شود که در این صورت هزینه افزایش می‌یابد، ادامه داد: تنها برای رفع مشکل والدین با یک راننده صحبت شده تا رفت و آمد دانش آموزان متقاضی سرویس را بر عهده گیرد که ماهانه ۵۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنیم.

هزینه‌های نجومی سرویس مدارس

یکی دیگر از والدین نیز به ایسنا گفت: اکنون بیشتر نظر رانندگان برای سرویس مدارس مدنظر قرار می‌گیرد که نسبت به دو سال گذشته بسیار افزایش یافته و این مبلغ از عهده خانواده‌ای که دو یا سه فرزند دارد برنمی‌آید؛ از طرفی هزینه تاکسی تلفنی‌ها نیز باید روزانه پرداخت شود که این امر خود هزینه گزافی را دربردارد.

وی با بیان اینکه برای دو فرزندم باید حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه سرویس پرداخت کنم که این جدا از هزینه‌های تحصیل و شهریه است، افزود:  متأسفانه نرخ مصوب به مدارس اعلام نشده است.

عابدی، یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان نیز به ایسنا گفت: اکنون مبلغ سرویس نسبت به دو سال گذشته سه برابر شده که با حقوق کارمندی از عهده پرداخت آن برنمی‌آیم؛ این هزینه‌های نجومی از عهده هیچ خانواده‌ای برنمی‌آید.

سرویس مدارس و دست انداز تعیین قیمت

رانندگان سرویس مجوز قانونی اخذ کنند

سرهنگ علیرضا عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی پیش از این از تلاش دستگاه‌های مربوطه برای راه اندازی مطلوب سرویس‌های مدارس پس از حدود دو سال تعطیلی خبر داد و گفت: همه ساله با نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس یکی از دغدغه‌های والدین سرویس مدرسه فرزندان آن‌هاست و امسال پس از ۲ سال تعطیلی، شرایط متفاوتی را در پیش داریم.

وی افزود: در صورت تامین نشدن سرویس‌های مدارس و روی آوردن خانواده‌ها به خودروهای شخصی، قطعا شاهد ورود حجم انبوهی از خودروها در معابر، مسیرهای منتهی به مدارس و جلوی مدارس خواهیم بود که باعث ترافیک سنگین، کندی عبور و مرور و نارضایتی شهروندان و از همه مهم تر کاهش ایمنی تردد دانش آموزان خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی بیان کرد: رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدرسه دارند حتما باید مجوزهای قانونی را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کنند و در غیر این صورت پلیس راهنمایی و رانندگی اجازه فعالیت به آن‌ها را نخواهد داد.

عباسی با اشاره به اینکه برابر قانون سرویس‌های اتوبوس، مینی بوس و ون الزاما باید از مراقبین همراه راننده در سرویس استفاده کنند، تصریح کرد: مراقبین در طول مسیر نیز مراقب دانش آموزان خواهند بود و با توجه به حوادث سال‌های قبل، چنانچه سرویسی فاقد مراقب باشد در صورت بروز حادثه پیمانکار باید پاسخگو باشد.

وی از والدین خواست از هم اکنون نسبت به مشخص کردن سرویس مدرسه فرزندان خود که دارای گواهی فعالیت قانونی هستند اقدام کنند که عزیمت و بازگشت دانش آموزان عزیز در سال تحصیلی جدید با ایمنی انجام شود.

شورای شهر بیرجند نیز اعلام کرده نرخ پیشنهادی آموزش و پرورش در شورای شهر تصویب شد که براین اساس هزینه سواری ۲.۵ برابر و ون و اتوبوس سه برابر شده است. طبق اظهارنظر شهرداری رانندگان باید ابتدا در سامانه سپند ثبت نام خود را برای فعالیت در بخش مدارس انجام دهند.

سرویس مدارس و دست انداز تعیین قیمت

قیمت‌هایی که هنوز ابلاغ نشده 

سید محمد رضوی، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به دخیل بودن فاکتورهایی مانند تورم در تعیین قیمت سرویس، تصریح کرد: برای تعیین قیمت سرویس مدارس نرخی را پیمانکار پیشنهاد داده و در کارگروه ماده ۱۸ مطرح شده که در مجموع نرخ پیشنهادی به شورای شهر ارسال می‌شود و پس از تصویب با تشکیل کمیته‌ای در فرمانداری تصویب نهایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دو روز گذشته این امور در کمیته فرمانداری بیرجند مطرح شده، اما هنوز قیمت مصوب اعلام نشده است، تصریح کرد: قیمت تعیین شده توسط شورای شهر باید در فرمانداری مصوب شود، اما به دلیل اینکه سال تحصیلی آغاز شده قیمت‌های پیشنهادی را به مدارس ابلاغ کرده‌ایم و اکنون مدارس براساس همین نرخ نامه سرویس را اخذ می‌کنند.

قیمت هر دستگاه سواری چند؟ 

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: تعیین قیمت سرویس‌ها بر عهده کارگروه ماده ۱۸ در شورای شهر است و جلسه‌ای در شورا تشکیل شده، اما قیمت مصوبی به آموزش و پرورش اعلام نشده است.

وی ادامه داد: طبق نظر پیشنهادی کارگروه ماده ۱۸، کرایه مینی بوس به ازای هر نفر ۳۹۲ هزار تومان، کرایه ون به ازای هر نفر ۴۳۴ هزار و ۷۵۰ تومان و کرایه سواری به ازای هر دانش آموز ۴۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: از مدارس می‌خواهیم تا نسبت به راه اندازی سرویس مدارس دانش آموزان اقدام کرده و وجود مراقب در سرویس‌ها به خصوص در سرویس مدارس ابتدایی را مدنظر قرار دهند.

اکنون چند روزی از شروع سال تحصیلی گذشته و لازم است فکری به حال سرویس‌های مدارس شود تا کمی از دغدغه‌های والدین در این حوزه کاسته شود و بتوانند با خیال راحت ایاب و ذهاب دانش آموزان را به سرویس‌های تعیین شده از سوی مدارس بسپارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha