• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401063022308
  • خبرنگار : 50491

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد:

معاوضه بذر خودمصرفی با اصلاح‌شده جو و گندم/ توزیع بذر کلزا از اول مهر در گلستان

معاوضه بذر خودمصرفی با اصلاح‌شده جو و گندم/ توزیع بذر کلزا از اول مهر در گلستان

ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از اجرای طرح معاوضه بذر خودمصرفی با اصلاح‌شده جو و گندم در سطح استان خبر داد.

محمدرضا عباسی با اشاره به آغاز کشت پاییزه در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در آغاز کشت پاییزه از جمله کشت دو محصول کلزا و چغندرقند قرار داریم از امروز کودهای پایه، ازته و فسفاته زراعت کلزا در سامانه بارگذاری شده و کشاورزان می‌توانند از فردا برای تهیه کود به مراکز موردنظر مراجعه کنند.

وی از توزیع بذور کلزا از اول مهر ماه در استان گلستان خبر داد و افزود: البته کشت کلزا از ۱۰ روز گذشته نیز در مناطق کوهستانی و پایین‌دست استان گلستان آغاز شده است، در خصوص کشت چغندرقند نیز کارخانجات مربوطه ضمن حضور در منطقه در حال عقد قرارداد هستند تا مقدمات کشت این محصول در استان فراهم شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان از کشاورزان خواست در کشت کلزا از بذرهای اصلاح‌شده استفاده کنند و تاکید کرد: استفاده از بذرهای نامشخص و بدون نشانه‌گذاری مناسب نیستند و در صورت استفاده از بذرهای نامناسب کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی عملکرد را خواهند داشت.

عباسی با بیان اینکه بذر به میزان کافی تدارک دیده شده و کشاورزان در این خصوص نگرانی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: در زراعت گندم و جو هم به کشاورزان توصیه می‌کنیم از بذرهای مرغوب و اصلاح‌شده استفاده کنند، در همین راستا طرح معاوضه بذر خودمصرفی گندم و جو را با بذر اصلاح‌شده را در دستور کار قرار دادیم تا کشاورزان بتوانند بذرهای خودمصرفی خود را با بذرهای اصلاح‌شده معاوضه کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بذرهای گندم و جو از ۱۵ مهر ماه به بعد در سطح استان گلستان توزیع می‌شود، بیان کرد: کشاورزان برای تهیه بذرهای اصلاح‌شده گندم و جو می‌توانند به نزدیک‌ترین مراکز خرید مراجعه کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha