• سه‌شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401062216706

فقر شدید سرانه آموزشی در استان البرز/از آخر اولیم!

فقر شدید سرانه آموزشی در استان البرز/از آخر اولیم!

ایسنا/البرز مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: استان البرز از لحاظ سرانه فضای آموزشی رتبه ۳۱ را دارد و جزو فقیرترین استان‌ها است.

به گزارش ایسنا، علی‌حجرگشت روز سه شنبه ۲۲ شهریور در مراسم طرح جهادی ارسال تجهیزات هنرستان‌های البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: مهاجرت بی رویه و مشکلات قبلی دلیل این فقر سرانه آموزشی در استان است و نیاز به کمک بخش هایی از جمله خیرین مدرسه ساز است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ساخت ۲۰۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیریرین در دولت سیزدهم این کمبود تا حدی جبران شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه حدود ۲۲۰۰ مدرسه در استان داریم، گفت: باید بیشتر همتمان را صرف ایجاد فضای مناسب برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کنیم. حدود ۴۸ هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان فعالیت دارند.

حجرگشت افزود:  مراسم امروز نمونه‌ای از اقدامات جهادی دولت سیزدهم در راستای خدمتگزاری به دانش‌آموزان است. امروز حدود ۸۱ میلیارد تومان تجهیزات مدارس با اولویت هنرستان‌ها در قالب ۲۵ کامیون و نیسان به مدارس استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البرز در زمینه سرانه ورزشی آموزشی نیز جزو فقیرترین استان‌هاست، گفت: همچنین متعهد شده‌ایم حدود ۵۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای تا پایان سال در استان احداث کنیم. روند اجرایی آن‌ها با اولویت زمین‌های چمن داخل مدارس‌ انجام شده و ۱۱ زمین چمن و یک سالن ورزشی چند منظوره با مسارکت خیرین آماده شده است.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار تجهیزات و نوشت‌افزار آموزشی در آستانه سال تحصیلی برای دانش کم برخوردار آماده شده و  از امروز روند انتقال و توزیع شروع می‌شود.

وی در پایان گفت: دغدغه امروز نداشتن مدرسه است و تقاضا دارم در حوزه ساخت و تجهیز مدارس ما را یاری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha