• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070301903
  • خبرنگار : 50622

مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

برای ساخت مدرسه خیّر هست زمین نیست

برای ساخت مدرسه خیّر هست زمین نیست

ایسنا/البرز مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استان البرز از نظر سرانه آموزشی یکی از فقیرترین استان‌های کشور است و از نظر تعداد مدارس و تراکم دانش آموز یکی از بدترین سرانه‌ها را دارد. این یک عقب افتادگی تاریخی است، به دلیل اینکه استان البرز یک استان بسیار مهاجرت پذیر بوده و تراکم جمعیتی بسیاری بالایی دارد.

علی حجرگشت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز سال تحصیلی و فعالیت مدارس جدید در استان اظهار کرد: از دو سال گذشته با آغاز نهضت مدرسه سازی قریب به ۱۰۰ مدرسه جدید در استان البرز ساخته شده که یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود. همچنین تا دو سال آینده نیز مقدمات تحویل ۱۰۰ مدرسه جدید به آموزش و پرورش فراهم شده است.

وی افزود: این روند می‌تواند به کاهش تراکم دانش آموزان در مدارس کمک کند، اما باید این را در نظر بگیریم که اعتبارات دولتی محدود است، مضاف بر اینکه ما در استان البرز مشکل تأمین زمین هم داریم، چرا که بعضاً اعتبار دولتی وجود دارد یا خیّری پیدا شده که حاضر به ساخت مدرسه است، اما زمینی در شهرهای بزرگ و پرتراکمی مثل شهر کرج یا فردیس وجود ندارد که بخواهند مدرسه بسازند.

حجرگشت ادامه داد: این موضوع باید به عنوان یکی از مسائل ملی در نظر گرفته شده و به نوعی هم باید به صورت ملی حل شود. اما همه مسئولین استان در تلاش هستند با ایجاد نهضت مدرسه سازی و ساخت مدارس جدید بتوانند این مشکل را تا حدی حل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: استان البرز از نظر سرانه آموزشی یکی از فقیرترین استان‌های کشور است و از نظر تعداد مدارس و تراکم دانش آموز یکی از بدترین سرانه‌ها را دارد. این یک عقب افتادگی تاریخی است، به دلیل اینکه استان البرز یک استان بسیار مهاجرت پذیر بوده و تراکم جمعیتی بسیاری بالایی دارد. بنابراین این عقب افتادگی که طی دو دهه اخیر ایجاد شده، طبیعتا در مدت زمان کوتاهی قابل حل نیست.

وی در مورد سال تحصیلی جدید افزود: نزدیک به ۵۳۰ هزار دانش آموز در بیش از دو هزار مدرسه در استان البرز سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند. همچنین با توجه به نیاز استان به افزایش فضای فیزیکی آموزشی از ۱۰۰ مدرسه جدید که به مدارس استان اضافه شده، تعداد ۱۷ مدرسه طی شش ماه گذشته سال جاری تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: همچنین نزدیک به ۲۵ هزار نیرو در قالب گروه آموزگاران، نیروهای کیفیت بخشی مشاور، معاونین، مدیران و نیروی اداری آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان ارائه خدمت خواهند کرد.

وی در مورد حل مشکل مدرسه پرورش و میثم تمار بیان کرد: با توجه به پیگیری مستمر و مکاتبه‌ای که با ارسال نامه شخص وزیر، بین وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه انجام شد، مشکل مدرسه پرورش و میثم تمار حل و فک پلمب شد. بر این اساس دانش آموزان این دو مدرسه، سال تحصیلی جدید را بدون مشکل آغاز کرده و در مدرسه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: قرار شد از محل تامین اعتبار دولت محترم و موارد دیگری که به عنوان سرانه و در بحث مولدسازی در اختیار آموزش و پرورش استان البرز قرار دارد، طی ماه‌های آینده مبلغ قابل توجهی به ورثه زمین این دو مدرسه پرداخت شود. این اقدامات باعث شد مشکل این دو مدرسه که سال‌ها ادامه داشت، برای همیشه حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha