به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روحالله حسینزاده ـ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ـ در زمینه ساخت مجتمعهای خدماتی و رفاهی بینراهی که بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ماموریت ساخت آن به وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و این شرکت واگذار شده است، اظهار کرد: با توجه به بودجه کمی که به این پروژه اختصاص یافته است، کار در این زمینه بسیار کُند پیش میرود. بودجهای که برای این کار اختصاص یافته برای ساخت دو مجتمع خدماتی رفاهی بینراهی هم کافی نیست.
او بیان کرد: شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تعدادی از این مجتمعهای خدماتی و رفاهی را در مسیر زائران حرم امام حسین (ع) احداث کرده است، ولی کمبود مجتمعهای خدماتی و رفاهی در این مسیر همچنان احساس میشود.
حسینزاده، ساخت مجتمعهای حدود چهارصدمتری با دو سرویس بهداشتی مجزا برای خانمها و آقایان، نمازخانه و فروشگاهی برای تامین مایحتاج بینراهی برای رفع نیازهای مردم را مناسب دانست و گفت: در صورتیکه دولت بودجهای را به وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی اختصاص دهد با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی بینراهی در محورهای مواصلاتی در مسیر ورودی درهشهر از دهلران، ورودی ایلام از سمت همدان و کرمانشاه، ورودی از خوزستان، میتوان خدمات مؤثر و مطلوبی به زائران ارائه کرد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه این مسیرها، محل تردد زائران حرم امام حسین است، اظهار کرد: بر آورد ما این است که با ایجاد پنجاه مجتمع خدماتی و رفاهی در سال اول میتوان این پروژه را به نتیجه مطلوبی رساند. استانهای همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام و خوزستان میتوانند درگیر این موضوع بشوند و کار جهادی در مسیر زائران انجام شود.
حسینزاده یادآور شد: در مسیر حرکت زائران عتبات به شدت کمبود مجتمعهای خدماتی و رفاهی بینراهی حس میشود، خصوصا در این ایام، مردم با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستند و گرفتار صفهای طویل شدهاند.
انتهای پیام
نظرات