• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401060503588
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد

شناسایی ۲ بیمار مبتلا به وبا در اهواز و کارون

شناسایی ۲ بیمار مبتلا به وبا در اهواز و کارون

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن هشدار در خصوص بیماری التور از شناسایی دو بیمار مبتلا به وبا در اهواز و کارون خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: با حساسیت و هوشیاری مدافعان سلامت در بخش بهداشت دو مورد بیمار مبتلا به اسهال حاد آبکی (التور) شناسایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: بیماری التور بومی استان خوزستان بوده و بروز آن در این فصل قابل انتظار بود اما با توجه به بروز مواردی از بیماری در همسایه غربی و احتمال ابتلای مسافرانی که به آنجا و استان‌های نوار غربی کشور تردد دارند، از چند ماه قبل موجب افزایش هوشیاری و حسایت سیستم مراقبت سندرمیک بهداشت شد و نهایتا دو مورد ابتلا به بیماری رصد و از طریق آزمایش نمونه‌های اخذ شده شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: از این دو بیمار، یکی به خارج از استان مسافرت داشته و دیگری با شخصی که به خارج از استان مسافرت داشته در تماس بوده است.

علوی گفت: علامت اصلی بیماری التور اسهال حاد آبکی است که البته ۷۵ درصد از افراد آلوده به میکروب بدون علامت،۲۰ درصد اسهال خفیف و فقط ۵ درصد با اسهال شدید به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که از آن‌ها نمونه گرفته می‌شود و در صورت مراجعه به موقع و سریع، با جایگزینی آب و املاح مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

علوی راه‌های انتقال میکروب را از طریق آب و مواد غذایی آلوده و عدم رعایت بهداشت دست‌ها عنوان و توصیه کرد: در مسافرت‌ها از آب سالم و بهداشتی استفاده شود، غذاهای گرم را به صورت تازه و داغ مصرف و غذاهای اضافه و شب مانده را در یخچال نگهداری و حتماً قبل از مصرف خوب داغ کنید؛ ضمنا سالم‌سازی سبزیجات به صورت بهداشتی و رعایت بهداشت دست با شست‌وشوی مداوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha