• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052920920
  • خبرنگار : 50233

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

پذیرش دانشجو در ۱۸۶ کدرشته مراکز علمی‌وکاربردی سمنان

پذیرش دانشجو در ۱۸۶ کدرشته مراکز علمی‌وکاربردی سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از پیش‌ثبت‌نام بیش از ۹۰۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی این استان خبر داد و گفت: این میزان ثبت نام اولیه گویای افزایش ۱.۴درصدی  متقاضیان ثبت‌نامی‌ در مراکز علمی و کاربردی استان است. ضمن اینکه ثبت نام از متقاضیان همچنان ادامه دارد.

دکتر سعید محمدیان سمنانی در گفت‌وگو با ایسنا از تمدید ثبت‌نام در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: ثبت‌نام از دو طریق: مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا حضور در مراکز دوازدگانه استان سمنان امکان‌پذیر است و علاقه مندان می توانند یکم تا چهارم شهریور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و یا حضور در مراکز علمی و کاربردی استان برای تحصیل در ترم پیش رو ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول افزون بر ۹۰۰ نفر در دوره های کاردانی و کارشناسی پیش ثبت‌نام کردند افزود: قریب دو هزار و ۴۰۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی از پذیرش دانشجو در ۱۸۶ کدرشته در دو مقطع کارشناسی و کاردانی خبر داد و گفت: ثبت نام متقاضیان در چهار گروه فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات، کشاورزی و صنعت آغاز شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از پذیرش بدون کنکور دانشجو در ۱۰۸ کدرشته دوره کاردانی و ۷۸ کدرشته کارشناسی در مراکز علمی کاربردی استان سمنان خبر داد و افزود: برای ثبت نام در دوره های کاردانی ارائه مدرک دیپلم و برای ثبت نام در دوره‌های کارشناسی ارائه مدرک کاردانی ضروری است. ضمنا برای ثبت نام در این دانشگاه الزامی به ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی نیست.

وی با اشاره به ارزان بودن هزینه تحصیل در این دانشگاه گفت: مراکز علمی و کاربردی در بین دیگر مراکز دانشگاهی کمترین میزان شهریه را دارند و از همین رو شاهد افزایش دانشجویان در اکثر مراکز علمی و کاربردی هستیم.

محمدیان سمنانی با اشاره به تسهیلات اعطایی به دانشجویان این دانشگاه، از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان به عنوان یکی از مزیت های این دانشگاه نام برد و گفت: دانشجویان در این دانشگاه می توانند از ترم دوم تا پایان دوره از وام دانشجویی که بخش اعظم هرینه تحصیلی آنها را شامل می شود برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: همچنین دانشجویان پسر مشمول نظام وظیفه، با ثبت نام در مراکز علمی و کاربردی می توانند تا پایان دوره تحصیل از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از اشتغال بالا به عنوان یکی از شاخص ترین مزیت های تحصیل در مراکز علمی و کاربردی در استان و کشور نام برد و اظهار کرد: با توجه به فنی بودن بسیاری از رشته‌ها در مراکز علمی کاربردی استان،برخی فارغ التحصیلان بورسیه شده و پس از فراغت از تحصیل در همان واحدهای صنعتی و دانشگاهی استخدام می شوند.

دکتر سمنانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور یاد کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با تربیت نیروی متخصص و فنی و ارائه آموزش‌های مهارت‌محور به بهبود فضای اشتغال در استان و کشور کمک شایانی می‌کند چرا که عمده رشته‌های این دانشگاه متناسب با نیازهای واقعی بازار کار تدوین شدند.

وی از تنوع بالای رشته‌های این دانشگاه خبر داد و بیان کرد: امسال با توجه به بررسی نیازهای واقعی بازار اشتغال، رشته‌های جدید و متنوعی به کدرشته‌های این دانشگاه در استان افزوده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha