• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400093023847
  • منبع : نمایندگی سمنان

دانشگاهی که دانشجو را "آچار به‌دست" تربیت می‌کند

دانشگاهی که دانشجو را "آچار به‌دست" تربیت می‌کند

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را افزایش مهارت، شغل و حرفه دانست و گفت: مراکز علمی کاربردی دانشجو را آچار به دست و با مهارت تربیت می‌کنند و همین سبب شده که فارغ‌التحصلان این دانشگاه از نرخ بالایی در اشتغال پس از تحصیل برخوردار باشند.

سعید محمدیان، ۳۰ آذر در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دکتر مفتح و گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نرخ بالای اشتغالزایی دانشجویان سبب شده که دانشجویان و خانواده‌ها اقبال بالایی به این دانشگاه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان، هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان را افزایش مهارت، شغل و حرفه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز علمی کاربردی سطح استان سمنان فعالیت دارند.

به گفته وی در دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشجو در اصل مهارت یاد گرفته و آچار به دست می‌شود و می‌تواند از یک کسب و کار کوچک به کسب و کار بزرگ دست یابد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان با تأکید بر اینکه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه علم و دین باید توامان باشند افزود: جدا شدن این دو موجب افتراق می‌شود.

محمدیان با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانشجویان ورودی ترم بهمن در استان گفت: این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجوی بدون کنکور می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان دوره کارشناسی از ۱۶ آذرماه آغاز شده افزود: پذیرش و ثبت‌نام دانشجویان در این دوره تا امروز ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

محمدیان سمنانی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان از طریق دو سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه جامع امکان‌پذیر است ادامه داد: همچنین ثبت‌نام دانشجویان دوره کاردانی نیز از ۱۸ آذر آغاز و تا ۳۰ آذرماه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از پذیرش دانشجو در ۱۰۷کدرشته در این ترم خبر داد و تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی استان سمنان در ۶۲ کدرشته کاردانی و ۴۵ کدرشته دوره کارشناسی در این ترم دانشجو می‌پذیرد.

وی از اعطای وام به دانشجویان علمی کاربردی خبر داد و گفت: به هر کدام از دانشجویان متقاضی در هر ترم دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وام که عمده شهریه دانشجویان را پوشش می‌دهد، تعلق می‌گیرد.

محمدیان سمنانی شمار دانشجویان دانشگاه جامع در استان را بیش از ۲۳۰۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: دانشگاه جامع استان از معدود دانشگاههایی است که نه تنها با کاهش دانشجو روبرو نبوده بلکه در ترم گذشته شاهد افزایش دانشجویان بودیم که پیش‌بینی می‌شود در این ترم نیز شاهد افزایش بیشتر دانشجویان باشیم.

وی از اشتغالزایی مراکز علمی کاربردی و کاربردی بودن رشته‌ها به عنوان عامل اقبال بالا به رشته‌های این دانشگاه نام برد و افزود: دانشگاه کارآفرین، نسل سوم دانشگاه‌هاست و مراکز علمی کاربردی ما نیز به همین سمت حرکت کرده و به دنبال اشتغالزایی در جامعه و کمک به اقتصاد کشور هستند.

محمدیان سمنانی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی این استان گفت: تاکنون هفت مرکز نوآوری در مراکز ۱۲ گانه علمی و کابردی استان ایجاد شده که منشا خدمات شایانی در حوزه ایده‌پردازی و پرورش خلاقیت و ایده‌پردازی در دانشگاه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha