• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401042013408
  • منبع : نمایندگی سمنان

پذیرش دانشجو در ۱۰۸ کدرشته جدید در مراکز علمی کاربردی/سمنان پیشرو در برپایی استارت‌آپ‌ها

پذیرش دانشجو در ۱۰۸ کدرشته جدید در مراکز علمی کاربردی/سمنان پیشرو در برپایی استارت‌آپ‌ها

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از پذیرش دانشجو در ۱۰۸ کدرشته دوره کاردانی در مراکز علمی کاربردی خبر داد.

دکتر سعید محمدیان سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۷ رشته از کدرشته‌ها در حوزه کاردانی حرفه‌ا و ۵۱ کدرشته نیز در حوزه کاردانی فنی است.

وی از ۱۰ کدرشته جدید شغل‌محوردر مراکز علمی کاربردی این استان خبر داد و تصریح کرد: کاردانی اتوماسیون صنعتی، توسعه وب، کسب و کارهای دیجیتال،کاردانی نت نفوذ شبکه های رایانه، تولید محتوای دیجیتال تربیت بدنی گرایش وزنه‌برداری، مکانیک و نگهداری گیربکس و...از جمله کدرشته‌های شغل محور جدید در مراکز علمی کاربردی استان هستند.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان دوره های کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی نظام آموزش مهارتی مهرماه ۱۴۰۱ از ۱۴ تیرماه آغاز و همچنان ادامه دارد خاطرنشان کرد:متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به مراکز علمی کاربردی استان و یا از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان ادامه داد: صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر از جمله گروه‌های درسی هستند که در آنها دانشجوی دوره کاردانی پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشجویان در این دانشگاه می توانند از ترم دوم تا پایان دوره از وام دانشجویی که بخش اعظم هرینه تحصیلی آنها را شامل می شود برخوردار شوند.

محمدیان سمنانی از اشتغالزایی بالا به عنوان یکی از مهمترین مزیت های تحصیل در مراکز علمی کاربردی استان نام برد و گفت: با توجه به فنی بودن بسیاری از رشته ها در مراکز علمی کاربردی استان،برخی فارغ التحصیلان در همان واحدهای صنعتی و دانشگاهی استخدام می شوند و این مزیت خوبی است که در این دانشگاه وجود دارد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از وجود ۱۲ مرکز علمی کاربردی فعال در این استان خبر داد و افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان بالغ بر ۲۴۰۰ نفر دانشجو دارد و با توجه به اقبال خوب به مراکز پیش بینی می شود امسال نیز همچون سال قبل شاهد افزایش ورودی های جدید به این دانشگاه در استان باشیم.

محمدیان سمنانی از همکاری حدود ۶۰۰ مدرس و استاد با مراکز علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ دکترا و ۱۲ استاد خبره به عنوان اساتید و مدرس با مراکز دوازده‌گانه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همکاری دارند.

وی از دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور یاد کرد و افزود: دانشگاه جامع می کوشد با تربیت نیروی متخصص و مهارت آموزی به دانشجویان به بهبود فضای کار و اشتغال در استان و کشور کمک کند.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با فعالیت های مرتبط با شعار سال در این دانشگاه گفت: مراکز علمی کاربردی در استان تاکنون با برپایی چندین استارتاپ در مراکز علمی و کاربردی مختلف و برنامه ریزی برای برگزاری چندین استارتاپ دیگر، شرایطی فراهم کردند که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در این بخش از استان های برتر و پیشرو در کشور باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha