• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401052619291
  • خبرنگار : 50181

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

می‌توانیم خدماتی با کیفیت خدمات امارات و ترکیه به "گردشگران سلامت" عراقی ارائه کنیم

می‌توانیم خدماتی با کیفیت خدمات امارات و ترکیه به "گردشگران سلامت" عراقی ارائه کنیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است، کرمانشاه می‌تواند خدماتی با کیفیت خدمات ترکیه و امارات اما با قیمت پایین‌تر به گردشگران سلامت عراقی ارائه دهد.

کیوان کاشفی در نشست امروز (۲۶ مرداد) با هیات فعالان گردشگری سلامت اقلیم عراق، با اشاره به اینکه گردشگران سلامت اقلیم از دیرباز برای دریافت خدمات درمانی به کرمانشاه مراجعه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: عمده این مراجعات به صورت انفرادی و سازماندهی نشده بوده است

وی از پیگیری اتاق بازرگانی کرمانشاه برای ساماندهی گردشگری سلامت طی دو، سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان‌های استان را مشتاق کرده‌ایم فضاهای ویژه‌ای برای گردشگران سلامت عراقی فراهم کنند.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، هم اکنون کرمانشاه به لحاظ پزشکی و مراکز درمانی امکان پذیرش گردشگران سلامت و ارائه خدمات به آنها در زمینه‌های مختلف را دارد و می‌تواند همه نیازهای آنان را پوشش دهد.

کاشفی از اهمیت بعد اقتصادی گردشگری سلامت هم یاد کرد و افزود: کرمانشاه می‌تواند خدمات درمانی با کیفیتی در حد امارات و ترکیه و ... اما با قیمت بسیار پایین‌تر را به گردشگران سلامت ارائه دهد.

رییس اتاق کرمانشاه در ادامه از چالش‌هایی که در حوزه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و اقلیم عراق وجود دارد یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این چالش‌ها نبود ارتباط مستقیم بین دو طرف است که امیدواریم با سفر هیات اقلیم عراق، این تعامل به صورت مستمر و دائمی برقرار شود.

کاشفی همچنین بر لزوم فعالیت شرکت‌هایی برای ارائه خدمات صفر تا صد خدمات به گردشگران سلامت تاکید و خاطرنشان کرد: تجربه موفق چنین کاری را بین تهران و بغداد داریم و باید این روند در کرمانشاه نیز برقرار شود.

کاشفی از مشکلات حمل و نقل به عنوان معضل دیگر حوزه گردشگری سلامت کرمانشاه یاد کرد و افزود: می‌توانیم این هماهنگی را ایجاد کنیم که گردشگران سلامت اقلیم بدون کمترین معطلی و از مسیر VIP  زمینی وارد کرمانشاه شوند.

وی تاکید کرد: در بلندمدت نیز پیگیر برقراری پرواز کرمانشاه_ سلیمانیه هستیم و اگر حتی دو پرواز در هفته نیز برقرار شود پاسخگوی نیازهای حوزه توریسم سلامت خواهد بود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، ایرلاین های داخلی امکان و ظرفیت راه‌اندازی چنین پروازی را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعامل در حوزه پزشکی و توریسم سلامت با عراق را باید در سه حوزه مختلف پیگیری کنیم، گفت: بخش اول آموزش نیروهای متخصص برای اقلیم است که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی باید برنامه خود را مشخص کند.

کاشفی دومین بخش را ارائه خدمات به بیماران عراقی در کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: برای این بخش دو کار اساسی باید انجام شود، اول اینکه در خود اقلیم پذیرش اولیه‌ای برای بیماران صورت گیرد و بعد به کرمانشاه اعزام شوند و دوم اینکه برنامه ریزی برای انتقال بیمار عراقی از مرز تا مراکز درمانی کرمانشاه صورت بگیرد که بهتر است این کار از سوی خود مراکز درمانی باشد.

رئیس اتاق کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد گردشگران سلامت عراقی با هدف اعمال جراحی به کرمانشاه می‌آیند، تاکید کرد: لازم است بیمارستان در طی مسیر بیماران را همراهی و خدمات پزشکی برای مسیر آنها در نظر بگیرد.

کاشفی سومین بخش تعاملات پزشکی با عراق را اعزام پزشکان ایرانی برای ویزیت بیمار در عراق اعلام کرد و گفت: تجربه موفقی در سال‌های گذشته در زمینه اعزام پزشکان متخصص چشم به کلار داشته‌ایم و این کار اکنون می‌تواند برای سایر حوزه‌های تخصصی نیز انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha