• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050402884

رئیس کل دادگستری فارس:

سامانه املاک و اسکان ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر است

سامانه املاک و اسکان ملاک رسیدگی به اختلافات موجر و مستاجر است

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس، ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بهاء بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف، داوری و یا مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

 حجت الاسلام سید کاظم موسوی سه‌شنبه ۴ مرداد در نشست شورای سیاستگذاری توسعه حل اختلاف و داوری  فارس با اشاره به افزایش قابل توجه رشد اجاره بهاء در سال جاری و همچنین بازگشت پیک جدید کرونا  افزود: برابر مصوبه سران سه قوه، همه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال جاری در کلان شهرها و شهرهای بزرگ  ۲۵ درصد  و سایر نقاط شهری صرفا ۲۰درصد افزایش می‌یابد و مطابق دستورالعمل ابلاغی به مدت یک سال تمدید می‌شود. 

او با اعلام این که توافق مالک و مستاجر با نرخ‌های کمتر از موارد اعلامی بلامانع است، اظهار کرد: ملاک رسیدگی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در توسعه حل اختلاف ، داوری و  سایر مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان است.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه قانون در این خصوص به صراحت موارد استثناء را مشخص کرده  است، عنوان کرد: در این راستا شعب ویژه‌ای برای رسیدگی سریع و دقیق به اعتراضات تخلیه منزل  در شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها در نظر شده است.

در ادامه نشست رئیس شعبه توسعه حل اختلاف و داوری فارس به ارائه گزارش عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف استان پرداخت و گفت: همه تلاش قضات و اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف بر این است که پرونده‌های ارجاعی را با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب با رضایت طرفین مختومه کنند.

حجت الاسلام توانی افزود: آمار و عملکرد مصالحه پرونده‌های استان مطلوب است و در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای توسعه حل اختلاف استان دارد که امیدواریم  این امر در ماههای آینده سرعت بیشتری یابد. 

رئیس شهبه توسعه حل اختلاف و داوری فارس همچنین و بر اجرای دقیق بخشنامه مربوطه تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha