• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070100697
  • خبرنگار : 50976

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

۲۲ وقف جدید در فارس ثبت شد / اخذ سند مالکیت ۱۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات

۲۲ وقف جدید در فارس ثبت شد / اخذ سند مالکیت ۱۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ مورد وقف جدید ثبت شده است، گفت: ارزش این موقوفات یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی امروز، اول مهر در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در سالن ثقلین اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، پس از تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع)، بیان کرد: در بحث امور ثبتی و حقوقی موقوفات موضوع حدنگاری بسیار مهم است، رفع اختلاف و احیای ۱۱۲ پلاک موقوفه در منابع طبیعی فارس به مساحت ۵ هزار و ۳۰۹ هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۲ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است گفت: ارزش این موقوفات بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که شامل کمک به نیازمندان، مستمندان، تأمین هزینه‌های حوزه علمیه، اطعام و عزاداری، احداث و مرمت مساجد و حسینیه‌ها، کمک به بیماران سرطانی و امور آموزشی تحصیل دانش آموزان و طلاب می‌شود.

موسوی ادامه داد: اخذ یک‌هزار و ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات فارس به مساحت ۲۴ هزار و ۹۴۷ هکتار صورت گرفته است.

وی از برگزاری ۱۲ کارگروه مشترک استانی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس خبر داد و بیان کرد: کسب مقام نخست اخذ بیشترین تعداد اسناد مالکیت سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از آن فارس بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در بحث دارو و درمان گفت: کمک به بیماران نیازمند همچنین تهیه و اهدای دارو به نیازمندان از محل موقوفه «حاج محمد نمازی» با هزینه ۴۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال انجام شده و همچنین خرید تجهیزات تخصصی و درمانی بیمارستان موقوفه نمازی با هزینه ۲۲۴ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کمک هزینه خرید عینک و کمک به بیماران نیازمند به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال و نیز خرید تجهیزات و لوازم تخصصی چشم پزشکی با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از محل موقوفه «میرزا عنایت‌الله پوستچی» انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه آرای له موقوفات ۹۹۶ رأی بوده است، گفت: ۶۰ جلسه تشکیل شورای حقوقی اداره کل فارس برگزار و بررسی یک‌هزار و ۲۰۰ پرونده با هدف کاهش یافتن پرونده‌های دعاوی انجام گرفته است.

وی از اتمام فاز اول احداث پرورشگاه موقوفه «حاج خلیل زاکانی» بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه خبر داد و بیان کرد: خاک‌برداری، دیوارگذاری و احداث ۱۱ بلوک اقامتی و آموزشی همچنین ساخت زیربنای ۴۸ هزار متر مربع مجموعه آموزشی، اقامتی، رفاهی، ورزشی و تجاری با ظرفیت پذیرش ۶۰۰ مددجو را از دیگر اقدامات اداره اوقاف را در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری اقتصادی است.

موسوی از تولید محصولات کشاورزی در مزرعه موقوفه «کرامت‌الله خان مشیری» در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: از این مزرعه که ۱۲۰ هکتار وسعت دارد، بالغ بر ۳ هزار تن گندم و صیفی‌جات برداشت شده است.

وی همچنین از احداث و بهره‌برداری از مجموعه گردشگری ویژه بقعه متبرکه امامزاده سید محمود(ع) در شهرستان فیروزآباد خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه فرآوری و بسته‌بندی زیتون از دیگر اقدامات اداره کل موقوفات است که در یک سالن ۴۰۰ متر مربعی و مجهز به دستگاه سورت زیتون، موفق به برداشت ۱۲۰ تن زیتون شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha