• جمعه / ۳۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401043121219
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

سفر بایدن به منطقه ضعف و افول دولت آمریکا را برملا ساخت/ دولت مطالبات گندم کاران را پرداخت کند

سفر بایدن به منطقه ضعف و افول دولت آمریکا را برملا ساخت/ دولت مطالبات گندم کاران را پرداخت کند

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دولت برای جلب رضایت کشاورزان بهتر است در اولین فرصت طلب گندم کاران استان اردبیل را پرداخت کند.

آیت الله سید حسن عاملی امروز ۳۱ تیرماه در خطبه های این هفته نماز جمعه به تحلیل سفر اخیر بایدن به عربستان پرداخت و اظهار کرد: سفر بایدن به منطقه ضعف و افول دولت آمریکا را برملا ساخت.

وی خاطرنشان کرد: بایدن در این سفر به هیچ‌ یک از مقاصد خود نرسید. یک مقصد او افزایش تولید نفت توسط عربستان بود ولی عربستان به صراحت اعلام کرد طاقت تولید بیش از ۱۳ میلیون بشکه در روز را ندارد. بعد از آن آمریکا مجبور شد برای قیمت نفت روسیه سقف تعیین کند تا نفت ارزان قیمت توسط روسیه وارد بازار شود و این واقعاً برای آمریکا افتضاح بود چون خریدار اصلی نفت روسیه در شرایط تحریم، چین و هند است و آنها هیچ وقت فرمانبردار روسیه نمی شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: آمریکا آن چنان خودش را گم کرده که دستور داد شرکت‌های بیمه حق ندارند کشتی‌های حامل نفت روسیه را بیمه کنند و این باعث بالا رفتن قیمت سوخت شد و حالا اروپا و آمریکا با تورم مهار گسیخته مواجه شده اند در حالی که روسیه نسبت به سال گذشته نفت بیشتری فروخته است.

عاملی با تاکید بر اینکه کشورهای عربی در سفر بایدن دچار ذلت شدند، گفت: کشورهای عربی از چند جهت در این سفر ذلیل شدند اول اینکه بایدن اعلام کرد تفوق نظامی اسرائیل باید در منطقه حفظ شود و این اهانت بسیار بزرگ به کشورهای منطقه است چون معنای آن این است که همه شما باید دنبال رو اسرائیل باشید و حق ندارید از تکنولوژی های جدید و برتر استفاده کنید.

وی ادامه داد: در بیانیه اختتامیه همه متفق شدند که منطقه خلیج فارس از سلاح کشتار جمعی عاری و خالی باشد اما حتی یک کشور عربی جرات نکرد بگوید کلمه خلیج فارس به خاورمیانه تبدیل شود تا اسرائیل را نیز شامل شود، چون آمریکا اجازه نمی داد چون بایدن صریحاً گفت تفوق نظامی اسرائیل باید حفظ شود.

امام جمعه اردبیل افرود: آنها جرات نکردند در بیانیه اختتامیه بنویسند اشغال خاک یک کشور ممنوع است تا اسرائیل از خاک فلسطین و از جولان سوریه و عربستان از یمن و ترکیه و آمریکا از سوریه خارج شوند اما به روسیه حمله کردند که چرا با قدرت نظامی مرزها را تغییر می دهد به ماجرای غم‌انگیز یمن که رسیدند باید یک کلمه می نوشتند که اشغالگر خارج شود.

عاملی با انتقاد از تاخیر در پرداخت وجه گندم کشاورزان  اظهار کرد: از دولت انتظار داریم در پرداخت وجه گندم خریداری شده تسریع کند.

وی افزود: هرگونه تاخیر و بی مبالاتی در این خصوص زمینه را برای ورود دلالان و قاچاق گندم به خارج از کشور فراهم می کند و متاسفانه در بعضی از مناطق یک ماه است گندم به تحویل دولت داده شده ولی هنوز وجه آن پرداخت نشده است..

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بیان کرد: روز ۵ مرداد روز نماز جمعه است.

عاملی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک مدرسه بزرگ تربیتی، جریان عظیم فرهنگی، سیستم وسیع اطلاع رسانی برای ایجاد بصیرت و آگاهی بخشی و سفره عظیم آسمانی برای اخذ توشه برای ابدیت است و غفلت از نماز جمعه غفلت از برکات بزرگ تربیتی فرهنگی و اخروی است و طبق روایات معتبر جایگاه هر شخص در محضر خداوند در ساحت ابدیت با تعداد نماز جمعه مشخص می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha