• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042516798
  • خبرنگار : 50290

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، روی صحنه فرشچیان

«آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، روی صحنه فرشچیان

ایسنا/اصفهان نمایش«آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادانه از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته برتولت برشت است که متناسب با نسل خلاق و پرسشگر نوجوان بازنویسی شده است.

کارگردان نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» به ایسنا گفت: داستان این نمایش درباره یکی از سنت‌های قدیمی و اشتباه سامورایی‌های ژاپن است که باعث ایجاد اختلافات و مشکلاتی می‌شود. دراین‌بین، بیماری مسری در روستای ژاپنی شایع شده و استاد ماتسوئو و چند نفر از شاگردانش برای یافتن دارو از کوهستان عبور می‌کنند که در این راه یکی از شاگردان بیمار می‌شود و دیگر توان ادامه ندارد.

لیلی شایق با بیان اینکه نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» اقتباسی وفادارانه از نمایشنامه برتولت برشت با همین عنوان است، ادامه داد: من در «خانه نوجوان اصفهان» دوستان نوجوان باانگیزه و دقیقی پیدا کردم که نمی‌شد به‌سادگی هر نمایشنامه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار داد، آن‌ها جوانان پرسشگر و متعالی و سرشار از انرژی و سؤال‌های گوناگون درباره مسائل اطرافشان هستند و به‌راحتی هر سخن و نقلی را نمی‌پذیرند. آن‌ها مطالبه‌گر و اجتماعی هستند و به همین دلیل باید نمایشنامه‌ای را در برابرشان قرار می‌دادم که آبی بر آتش ذهن پرسشگرشان بریزد و دلیل انتخاب این نمایشنامه فقط همین موضوع است.

او افزود: این نوجوانان از درک بالایی برخوردار هستند و در پروسه تمرین‌هایمان متوجه شدم که این نسل خلاق چقدر هستند و ایده‌های آن‌ها از سرچشمه جوشان جوانی‌شان نشئت می‌گیرد، به همین دلیل نمایشنامه برشت در عین اینکه نمایشنامه‌ای کامل و جامعی است اما من سعی کردم با توجه به وسع دوستان جوانم در آن تغییراتی ایجاد کنم و در بخش‌هایی از آن که ریشه در ترجمه دارد دخل و تصرف کرده اما آن را به‌صورت وفادار به متن اصلی بازنویسی کنم.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: در نمایش «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» امین مداحی، زهرا صیادی، پارسا طالبی، زهرا خادمی، فرهام ولی پور و بنیامین تک‌سوار به ایفای نقش پرداخته‌اند، ضمن اینکه فرهاد شمس، فاطمه براتی، المیرا پیروزمند، نسرین احمدی، محمدمتین ترکش اصفهانی و محمدحسین ناظمی در بخش بازیگران فرم حضور دارند، همچنین اجرا و تنظیم صدا به عهده حنانه چاوشی است، طراح آکساسوار حبیب اله شفیعی، گریمور شقایق شیرانی و طراح پوستر و بروشور نیز محمدعلی عمادی است. آیدا کریمی نیز عکاس است و طراحی نور توسط هادی شبان انجام‌شده و نویسنده و کارگردان لیلی شایق است.

به گزارش ایسنا، «آنکه گفت آری آنکه گفت نه» تا ۲۹ تیرماه هرروز ساعت ۲۰:۴۵ در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ۸ گیشه مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha