• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401040603506
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دادستان یاسوج خبر داد

آزادسازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا در یاسوج

آزادسازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادسازی ۵۶۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و قلع و قمع ۱۶۳ بنا در این شهر خبر داد.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک این هفته به خدمتگزاران مردم در این قوه یاد و نام  شهدای هفتم تیر و سید شهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامیداشت گفت: قانون گذار وظایف زیادی را برای دادستان مقرر نموده است.

وی با اشاره به تلاش‌های قضایی انجام شده ی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: از خانواده های مقتولی که با احترام به بزرگان و ریش سفیدان از حق قصاص خود گذشتند، تشکر می کنم.

دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری شورای حل اختلاف و سفیران صلح و بزرگان و ریش سفیدان و روحانیت موفق شدیم دو فقره پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنیم.

ملک حسینی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از سطح امنیت بالایی برخوردار می باشد اما به لحاظ بافت قومی ، قبیله ای و عشیره ای آن کوچکترین تنش و درگیری می تواند موجب ایجاد ناامنی و احساس ناامنی در استان شود، تصریح کرد: فضای مجازی در بازنشر کلیپ های مربوط به رفتارهای خشونت آمیز هر چند به صورت بسیار محدود نقش زیادی در ایجاد حس ناامنی و دامن زدن به احساس ناامنی ایفا می کند. اما مقوله ی امنیت از مهمترین مباحثی می باشد که مورد تأکید مسئولین دستگاه قضایی استان بوده  و اقدامات قابل توجهی در همین ارتباط و در راستای بالا بردن سطح امنیت و از بین بردن حس ناامنی در استان از سوی دادگستری کل و دادستانی مرکز استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای منظم ، دقیق و مستمر طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه داد: در این طرح ها که تا پایان سال ۱۴۰۰ سیزده مرحله از آنها به اجرا درآمده است و در بازه های زمانی ۲۰ روزه تا یک ماهه و در هر مرحله چندین عملیات روزانه اجرا می شود ابتدا به جهت هماهنگی با دستگاههای متولی، ارائه ی آموزش جهت اجرای طرح، صدور ابلاغ دستورات قضایی مقتضی، جلساتی به ریاست دادستان مرکز استان و حضور معاون مربوطه در حوزه ی امنیت و با حضور رؤسای پلیس های تخصصی ( پلیس آگاهی استان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ، فرمانده ی نیروی انتظامی استان و شهرستان مرکز ، فرمانده یگان امداد و ...) برگزار و هماهنگی های لازم صورت می گیرد و دستورات ابلاغ سپس با حضور میدانی و نظارت مستقیم مقامات قضایی استان  و نیز حضور فرمانده های ارشد ناجا استان و با تمام پتانسیل انتظامی به اجرا درآمده اند و این طرح ها با محوریت موضوعاتی از جمله برخورد با حاملین سلاح های سرد و گرم غیرمجاز  و مرتکبین جرائم خشن و مخلین نظم و امنیت عمومی، برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر، مشروبات الکلی و قرص های روانگردان، برخورد با خودرهای پلاک مخدوش، بدون پلاک مخل نظم و امنیت عمومی که در همین ارتباط احد از معاونین دادستان مرکز استان به عنوان معاون دادستان در حوزه ی امنیت تعیین و مستقیماً بر اجرای طرح های مزبور نظارت و حضور مستمر دارد .

وی با اشاره به اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موجب احساس رضایت مندی مردم و آرامش مردم شده به دستاوردهای این طرح تا پایان سال گذشته در استان اشاره و بیان کرد: در بیش از ۷۰۰ عملیات، بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، ۱۲۰ قبضه سلاح جنگی، ۱۱۰۰ قبضه سلاح شکاری، بیش از ۵۰۰۰۰ لیتر (محموله) انواع مشروبات داخلی و خارجی، کشف بیش از ۱۲۰۰۰ مورد (محموله) انواع سلاح سرد، دستگیری ۱۱۰۰ نفر، توقیف ۷۰۰ دستگاه خودرو، پلمپ ۱۲۰ واحد از دیگر دستاوردهای این طرح بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با اشاره به حمایت مدعی العموم از اشتغال و تولید در راستای منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: تعداد کل موضوعات و پرونده های مطرح شده تا پایان سال گذشته ۱۰۸ موضوع مرتبط با طرح های تولیدی بوده و ۲۷ جلسه با مجریان و صاحبان این طرح ها با حضور ادارات، سازمان های و بانک های عامل در استان برگزار شد.

ملک حسینی با اشاره به میزان آمار سالیانه موجودی شعب تعداد پرونده‌های مختومه شده و میزان پرنده های ساخته شده در سال ۱۴۰۰ گفت: جمع کلی پرونده های مانده پایان دوره ۷ هزارو ۲۷۲ پرونده، ورودی در طی دوره ۵۳ هزار و ۶۶۵ و خروج در طی دوره ۵۲ هزار و۸۶۳ فقره پرونده بوده است که موجودی اول دوره ۶ هزار و ۴۷۰فقره پرونده می باشد .

 وی افزود: عملکرد دادسرا در حوزه ورود و خروج پرونده ها شعب تحقیق، تعداد ۱۴شعبه می باشد که موجودی اول دوره ۲۶ هزار و ۱۹۰ ، ورودی در طی دوره ۲۴ هزار و ۳۴۷ ، و خروجی در طی دوره ۲۳ هزار و ۸۵۱ و مانده پایان دوره ۳ هزار و ۱۱۵ فقره پرونده می باشد .

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج به فعالیت های آموزشی و بازدید از مراجع انتظامی و بازداشتگاه‌ها و زندان های امنیتی و بازدید از دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان ها و دادگاههای پرداخت و اظهارکرد: ۱۰۵ جلسه آموزش برای ضابطین عام و خاص، صدور کارت ضابطین ۸۷۸ مورد، صدور شناسه ضابطین ۸۷۸ مورد، بازدید از مراجع انتظامی ۴۶ مورد، بازدید از بازداشتگاهها و زندانهای امنیتی و تحت نظرگاه ها ۸۴۰ مورد، بازدید های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ها و دادگاه های بخش ۲ مورد بوده است.

ملک حسینی با بیان اینکه ۴ شعبه اجرای احکام کیفری  در دادسرای مرکز استان مشغول خدمت رسانی هستند در خصوص عملکرد دادسرا در حوزه ورود و خروج پرونده ها در شعب مذکور خاطرنشان کرد: موجودی اول دوره ۳ هزارو ۱۳۳  فقره بوده و در سال ۱۴۰۰ ورودی در طی دوره ۷ هزار و ۵۴۸ ،به شعب مزبور وارد شده و خروجی در طی دوره ۷ هزار و۲۹۳ ، پرونده که مانده تا پایان دوره ۳ هزار و۳۸۷ پرونده می باشد.

وی به استفاده از تأسیسات ارفاقی در  کمک به زندانیان اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته  اعطای مرخصی روزانه ۲۱۵۱ مورد ، ۱۹۰۹ نفر ، مرخصی توقف موقت حکم به دلیل بیماری ۱۰ نفر، مراقبت الکترونیک ۲۱ نفر ، آزادی مشروط ۱۱۰ مورد ، ۱۸ نفر ، آزادی تعلیق وتخفیف مجازات ۱۴ نفر، زندانی صرفاً رد مال ۳۹ نفر، اعطای اشتغال به کار رأی باز ۴۵۱ مورد ، ۱۷۱ نفر، عفو ۵ مورد، تعداد بازدید از زندانهای استان ۸۴۰ مورد ، ۱۶۹۶ نفر، تعداد مصالحه شورای حل اختلاف ۷۲۰ مورد و تعداد آزادی شورای حل اختلاف ۲۱۶ نفر بوده است.

دادستان یاسوج با بیان اینکه عملکرد منفی برخی شعب به خاطر ابتلا به بیماری بعضی  از همکاران قضایی و اداری به ویروس منحوس کرونا بوده است ادامه داد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۱۳۳ فقره پرونده موجودی شعبه اجرای احکام کیفری و انقلاب یاسوج بوده که ۷هزار و۵۴۷ فقره وارده ۷هزار و۲۹۳ فقره مختومه شده است.

ملک حسینی در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پرونده های مسن و معوقه عنوان کرد:  تعداد پرونده های محسن در شعب تحقیق دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یک هزار و ۵۱۸ فقره پرونده بوده که یک هزار و ۲۴۱فقره مختومه و ۲۷۷ فقره مانده ی این پرونده ها بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمند سازی استان در زمینه های دادرسی الکترونیک و ابلاغ الکترونیک در این دادسرادر سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد:  در سال گذشته تعداد یک هزار و ۴۴۹ دادرسی الکترونیک در این دادسرا انجام گرفته است و همچنین در سال گذشته تعداد  ۶ هزار و ۱۳۳ نفر زندانی در سال ۱۴۰۰ آزاد شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی اراضی ملی زراعی و کشاورزی و آمار قلع و قم و تعداد چاه های پلمپ شده در حوزه های شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: در حوزه منابع طبیعی ۵۶۸ هکتار آزاد و تعداد ۱۶۳ بنا قلع و قمع شده است. در حوزه محیط زیست ۶۲ هکتار و ۳۹ متر مربع آزاد شده است در حوزه راه و شهرسازی ۲۵۶۰ متر مربع از حریم راه های استان آزاد شده است و در حوزه های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ۱۷ مورد ۱۵۵ بنا قلع و قمع شده است و در حوزه جهاد کشاورزی نیز مقدار سه هکتار و چهار هزار متر مربع و تعداد و ۹۳۹ بنا تخریب و ۴۰ هکتار و ۶ هزارو ۶۶۵ متر مربع فسخ قرارداد شد.

ملک حسینی افزود: در حوزه آب منطقه ای نیز ۲۸ هکتار به تعداد ۷۳ حلقه چاه مسلوب المنفعه شده و در خصوص میزان اجرای طرح کاداستر در استان و اراضی ملی در سال گذشته حسب استعلام از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اجرای طرح کاداستر بطور صد درصد انجام شده است.

وی اظهارکرد: بازدیدهای انجام شده مقامات قضایی و قضات از زندان ها با هدف رفع مشکلات زندانیان ۸۴۰ مورد با  یک هزار و ۶۹۶ زندانی بوده است.

دادستان یاسوج تصریح کرد: دیدارها و ملاقات های مردمی دادستان مرکز استان در سال گذشته ۲ هزار و ۶۳۹ نفر بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، ملک حسینی بیان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص حمایت از حقوق عامه، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال و حمایت قضایی از سرمایه گذاری و حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و حریم رودخانه ها و محیط زیست اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha