• پنجشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401040201226
  • خبرنگار : 50283

امام جمعه بندرانزلی:

تبلیغ در دین وظیفه همه افراد جامعه است

تبلیغ در دین وظیفه همه افراد جامعه است

ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی گفت: تبلیغ در اسلام و برای دین وظیفه همه افراد جامعه است و همه در این زمینه مسئولیت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ دین کار انبیای الهی است و ما نیز در این راه وظایف خاصی داریم.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف آنچه تصور می شود تبلیغ دین فقط کار روحانیون و سازمان تبلیغات اسلامی نیست، افزود: روایات خاص و عام مختلفی در این زمینه وجود دارد و تبلیغ در اسلام و برای دین وظیفه همه افراد جامعه است و همه در این زمینه مسئولیت داریم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) همچنین روایات متعدد به این مسئله اشاره شده، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود مومن کسی است که با سلاح و زبانش در راه دین مجاهدت می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فرموده خداوند در امر تبلیغ دین مستقیما حسابرسی می کند، تاکید کرد: لذا این وظیفه سنگین بر عهده آحاد جامعه است مخصوصا آنهایی که وظیفه مستقیم با امر تبلیغ دارند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: اگر کوتاهی کنند سر و کارشان با خداوند متعال است و پروردگار آنها را مجازات می‌کند زیرا در اثر تبلیغ در طول تاریخ انبیا الهی آمدند و تلاش کردند و جهاد کردند.

تقوای در عمل؛ از مولفه‌های موفقیت در امر تبلیغ

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسی علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: پیامبران با خطابه و بیان در جهت راهنمایی نوع بشر به سوی سعادت الهی آمدند و این سنت حسنه از سوی خداوند به پیامبرانش ابلاغ شده و امروز این ابلاغ به مبلغین و مبلغات رسیده است که احیاگر اسلام باشند.

وی با اشاره به اینکه تداوم و استمرار در امر تبلیغ بسیار مهم است، افزود: در مقابل دشمن هم در کارش تداوم دارد البته در این کار امدادهای غیبی و همراهی مردم با اسلام و نظام این توطئه‌ها را خنثی می کند.

حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه کار دشمن معطوف بر ناامید کردن است، تصریح کرد: در واقع تبلیغ و ابلاغ دین استمرار و تداوم می خواهد.

وی با بیان اینکه دومین مورد در امر تبلیغ تقوای در عمل است، گفت: گاهی اوقات می‌خواهیم خودمان را معروف کنیم نه دین را،  اگر اولیای الهی در امر تبلیغ موفق شدند به دلیل اخلاص در عمل و تقوا بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: تقوا یعنی بازدارنده در برابر گناهان و تنها چیزی که بین ما و اولیای الهی حائل می شود گناه است.

حجت الاسلام علیپور با تاکید بر اینکه موفقیت در تبلیغ قطعا تقوای در عمل را می‌خواهد، گفت: تقوای در  عمل را سرلوحه کارمان قرار دهیم تبلیغ همیشه حرف زدن و سخنرانی نیست بلکه باید در عمل نیز به آن چه می گوییم پایبند باشیم و رمز موفقیت پیامبران نیز این بود که در عمل مردم را به دین دعوت می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha