• یکشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401031510329
  • خبرنگار : 71402

لخ والسا: اتحادیه اروپا باید منحل شود و نهاد جدیدی بدون لهستان و مجارستان شکل بگیرد

لخ والسا: اتحادیه اروپا باید منحل شود و نهاد جدیدی بدون لهستان و مجارستان شکل بگیرد

رئیس‌جمهوری پیشین لهستان گفت اتحادیه اروپا باید به جای به خطر انداختن ابتکارات کلیدی، منحل شود و یک نهاد معادل جدیدی بدون مجارستان و لهستان تشکیل بدهد.

به گزارش ایسنا، «لخ والسا» رئیس‌جمهوری پیشین لهستان به پایگاه «اینتریا» گفت: چنانچه کمیسیون اروپا به برنامه احیای ملی پسا کووید لهستان چراغ سبز نشان دهد، این شکست آن خواهد بود. اتحادیه اروپا به جای سازش و مصالحه با لهستان باید منحل شود و یک جامعه جدید که شامل آلمان و فرانسه باشد، تشکیل شود اما بدون لهستان و مجارستان.  

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا طرح بهبودی پس از کووید را برای لهستان تصویب کرد و بیش از ۳۵ میلیارد یورو (۳۷.۵ میلیارد دلار) برای این منظور اختصاص داد. به گزارش رسانه‌ها، علی‌رغم نگرانی‌های قبلی بروکسل در مورد رعایت اصل حاکمیت قانون توسط لهستان، احتمالاً این تصمیم تحت تأثیر کمک ورشو به اوکراین بوده است.

در دسامبر ۲۰۲۰، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک برنامه مالی بلندمدت و صندوقی برای بهبود اقتصاد اروپا که به طور قابل توجهی از همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب دیده بود، توافق کردند. در ژوئیه ۲۰۲۰، رهبران اتحادیه اروپا بر روی بسته کمک اضطراری ۸۰۰ میلیارد یورویی برای تامین مالی بهبود اقتصادی توافق کردند. این بسته فرصتی را برای ارائه وام‌های اعطایی و یارانه‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا فراهم کرد.

تصمیم برای مرتبط کردن تخصیص بودجه با موضوع حاکمیت قانون، علی‌رغم اعتراض لهستان و مجارستان که اغلب توسط کشورهای اروپای غربی به دلیل عدم رعایت اصول آن مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اتخاذ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۰۳:۵۵

تا روزی که اتحادیه اروپا هست و ناتو دنیا دیگر نباید منتظر صلح در اوکراین باشد و یا بر کشت به اقتصاد دوران قبل از جنک اقتصاد اروپا امروز دیکر در حال فروپاشی است و در باتلاق تورم و گرانی و افزایش روز افزون این تورم و از بین رفتن قدرت خرید مردم در سطح کشورهای غربی هستند و این گرانی و تورم هر روز بیشتر دارد گریبان مردم اروپا و غربیها را میگیرد و اگر مردم اروپا و دولتهای غربی مسقیمآ مثل مردم اوکراین در گیر نیستند ولی درگیر تبعات و تورمهای آنها هستند .

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۴

آقا تا اونموفه که اقتصاد رو اروپا بوده نه که اکراین بسیاری از کشورهای درکنار اروپا همه از تسهیلات دولتی اتحادیه استفاده میکردن که اکراین هم ای آخری آمد بشه عضو رسمی اینم با پوتین جرشون شد هنوز درگیر است

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۵:۱۸

اوکراین و در ادامه اروپا طعمه غرب برای روسیه است که تنها جائی که بازنده است ایندو میباشند اوکراین سرزمین سوخته تکه شده و اروپا منبع هزینه آمریکاست که اگر سودی باشد که نیست اروپا چیزی عایدش نمیشود

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۱۸:۱۴

خفه شو مرتیکه سرتاپا دست راستی افراطی بیسواد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۶ ۲۲:۰۳

خداراشکر چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی اروپاوامریکا درتمام متا ق دنیا یا با راه انداختن جنگجویان بااهمال تحریم مردم دنیا را در آوارگی ویا فقر نگه می‌دارند اکنون عواقب کارشان دامن مردم خودشان را گرفته است انشالله که اوضاع برای آنان بدتر از این بشود تا بفهمند که چه بلاهایی بر سر مردم دنیا آورده اند