• پنجشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۵۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401022919535
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

/گزارش/

آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی در کف کوچه ها و خیابانها...! + تصاویر

آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی در کف کوچه ها و خیابانها...! + تصاویر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد آسفالت خیابانها و معابر شهر "یاسوج"، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به آرزوی دیرینه ای برای شهروندان این شهر تبدیل شده است!

چاله چوله ها و دست انداز هایی که عبور از آنها، هرگز حس و انگیزه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر را برای جبران کاستی ها و رفع اشکالات و حل مشکلات بر نمی انگیزاند و از این بابت کک کسی هم نمی گزد!

این چاله ها، کوچک و بزرگ نمی شناسند، کوچکترها مجال و محل بازی ندارند و بزرگترها حوصله عبور بی دردسر و بی دغدغه از آن‌ها از این وضعیت نامناسب اکثراً ناراضی هستند، جز یک گروه ! تعمیرکاران جلوبندی خودرو ! اکنون بازار کار آنها حسابی سکه شده است.

افشون یکی از رانندگان تاکسی یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: دست اندازی ها و چاله چوله های زیادی در سطح شهر یاسوج وجود دارد و کنده کاری شده مربوط به بیش از سه چهار سال است.

وی افزود: در خیابانهای شهر یاسوج بخصوص شهرک جهاد باید بصورت مارپیچ حرکت کنیم تا اینکه در چاله نیافتیم و خسارت به خودرومان وارد نشود. وجود چاله چوله های زیاد منجر به تصادفات نیز می شود که انتظار داریم شهرداری و شورای شهر فکری برای این مسأله کنند.

افشون تاکید کرد: در حالی که معمولا باید سالی یکبار جلوبندی چک و تعمیر شود اما متاسفانه بعلت مناسب نبودن آسفالت خیابانهای شهر یاسوج هر ماه باید جلوبندی خودروام را تعمیر کنم.

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

یک مغازه دار در شهر یاسوج به خبرنگار ما می گوید؛ پس از اینکه از مسئولان شهرداری و شورای شهر ما امید شدم و روزانه شاهد خساراتی به خودرو شهروندان و تصادفاتی در جلوی مغازه ام بدلیل وجود دو چاله چوله بودم خودم با هزینه ۲.۵ میلیون تومانی سیمان، ماسه و کارکرد اقدام به بتن کردن این دو چاله چوله کردم. آسفالت خیابانهای شمال و جنوب شهر یاسوج با هم فرق ندارد.

این جوان عنوان می کند؛ مگر شهرداری شورا هم داریم، اگر داریم پس چرا وضعیت آسفالت خیابانهای شهر با این وضعیت مواجهند.

یک مغازه دار دیگر عنوان کرد که بخاطر وضعیت نامناسب و خاک ناشی از استاندارد نبودن آسفالت خیابانهای شهر که وارد مغازه ام می شود روزانه در چند مرحله مجبورم خیابان را آب پاشی کنم.

یک مرد حدودا ۴۰ ساله که از وضعیت بد آسفالت خیابانهای شهر یاسوج نگران هست به خبرنگار ما می گوید؛ در شهر یاسوج خیابان سالم و با آسفالت مناسب در شهر یاسوج گیر نمی آید. آیا این خیابانها در شأن مردم و یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است؟

وی اضافه می کند؛ شهرداری این همه عوارض از مردم می گیرد که دو وظیفه هم را برای شهروندان انجام دهد یکی جمع آوری زباله و دیگری خیابانهای در شأن اما مهمترین مسأله شهر یاسوج آسفالت است که متاسفانه شهرداری این وظیفه اولیه خود را نسبت به مردم و شهروندان بدرستی انجام نداده و نمی دهد.

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

یک شهروند دیگر ای یا سوجی در این زمینه عنوان می کند: به علت اقدام نکردن شهرداری برای بهتر شدن وضعیت آسفالت خیابان های این شهر، مردم خودشان دست به کار شدند و چال توله ها را با خاک و بتن پر می‌کنند!

یک خانم خود را کارمند یکی از ادارات معرفی می کند خبرنگار ایسنا می گوید؛ شهر یاسوج گردشگر پذیر بوده اما با این خیابان های پر از چاله و چوله و داغون نمی توان از گردشگران استقبال کنیم و گردشگر جذب شود. 

وی بیان می‌کند؛ وقتی از برخی از خیابان های شهر یاسوج عبور می کنم بعلت مارپیچ رفتن و بالا و پایین رفتن خودرو، احساس می کنم در جاده‌ روستایی یکی از مناطق محروم در حال تردد هستم که تعجب دارد و این وضعیت از متولیان امر و مسئولان مربوطه از جمله شهردار و شورای شهر جای سوال دارد.

هدایت امیری، عضو شورای شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت آسفالت خیابانهای شهر یاسوج گفت: همه مناطق شهر یاسوج از جمله مرکز این شهر پر از چاله چوله است.

وی افزود: در برخی خیابان های شهر بیش از یک سال است که حفاری و کنده کاری شده اما همچنان به خودروهای شهروندان آسیب می زنند.

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

امیری اظهار کرد: برخی از شهروندان با مسافرکشی و کار در آژانس نان خود و خانواده‌شان را تامین می کنند اما بدلیل وجود چاله چوله های زیاد در سطح شهر اگر ۱۰۰هزار تومان درآمد دارند، یک میلیون تومان هزینه تعمیر جلوبندی خودروشان می کنند!

این عضو شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: در زمینه پر کردن چاله چوله ها با آسفالت مجدد خیابانهای شهر یاسوج کوتاهی می شود، اگر وقت بگذارند و همت کنند در یک شب می توان چاله چوله های خیابان های این شهر را مرمت و رفع کرد. تعجب می کنم مگر مجموعه شهرداری در سطح شهر تردد ندارند و این وضعیت را نمی بینند.

امیری تصریح کرد: شهروندان حق دارند که بگویند شهردار و شورای این دوره ضعیف هستند و من هم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر این گفته شهروندان را تایید می کنم.

وی ادامه داد: آسفالت هیچ کدام از خیابان های شهر یاسوج که به عنوان پایتخت طبیعت ایران معروف شده و مرکز استان است را مناسب و در شأن مردم این شهر نمی بینم و با چنین وضعیتی که در سطح شهر داریم عذاب وجدان می گیرم.

این عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: باید مدیریت شهری تصمیماتی بگیرد که چه برای مردم و شهروندان نتیجه آن موثر و ملموس باشد اما متاسفانه نسبت به این وضعیت که الان شهر دارد بی تفاوت هستیم.

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

امیری تاکید کرد: رسانه های استان باید نسبت به مشکلات و وضعیت خدمات شهری و شهر یاسوج بیش از پیش به مشکلات بپردازند و مطالبات مردم را مطالبه کنند.

گفتنی است که متاسفانه با وجود فرارسیدن مسافرت های تابستانه که این شهر با حضور چشمگیر مهمانان تابستانی روبرو خواهد شد، وضعیت آسفالت خیابانها، معابر و گذرگاه های شهر یاسوج در شان میزبانان مهمان دوست آن نخواهد بود و همچون سال‌های گذشته شهروندان بجای شهرداری و شورا باید بعلت وضعیت بد خیابانها باز هم سر شرمندگی و تاسف به زیر اندازند و زیر لب دعای خیری برای مهمانان خود نثار کنند!

امید است تصمیم گیران مدیریت شهر بخصوص شهردار و شورای شهر یاسوج، یک بار برای همیشه به آرزوی دیرین شهروندان جوابی قانع کننده و مورد انتظار دهند تا دیگر بیش از این هزینه های اضافی آن هم در این شرایط اقتصادی بر شهروندان فهیم آن تحمیل نگردد و آیا چنین خیابانهایی در شأن شهروندان و مردم شهر یاسوج که به پایتخت طبیعت ایران معروف می باشد، است؟

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

آسفالت خیابان‌ها، آرزوی دیرینه شهروندان یاسوجی! + عکس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۰۲:۴۱

سلام بنظر من تنها راز ماندگاری شهرداری یاسوج فقط بیکار نشدن تعدادی کارگر و کارمند است وگرنه هیچ نیازی به شهرداری یاسوج نیست دراین چهل واندی سال عمر پربرکت جمهوری اسلامی هیچ ماموریت وعملکرد قابل توجه نداره شهرداری یاسوج

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۰

سلام ضمن تشکر از خبرگزاری ایسنا شهرک امام حسین، شهرک امام علی، آکبراباد و ...خیابان با آسفالت سالم ندارند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۱

مسئولان، شهردار و شورای شهر یه مسابقه بذارم هرکس خیابان سالم در یاسوج پیدا کرد بهش جایزه بدن