• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401091308090
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

یک مسئول شهرداری یاسوج عنوان کرد

صدور ۱۲۰۰مجوز حفاری آسفالت خیابان‌های یاسوج برای آب و فاضلاب!

صدور ۱۲۰۰مجوز حفاری آسفالت خیابان‌های یاسوج برای آب و فاضلاب!

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسئول کمیته حفاری شهرداری یاسوج از صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت خیابانهای این شهر برای شرکت آب و فاضلاب طی سال گذشته خبرداد.

"بهنام قدمی" در بازدید خبرنگاران از سطح شهر یاسوج ضمن انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های خدمات رسان، گفت: متأسفانه حفاری‌های رها شده در شهر یاسوج جولان می‌دهد. دستگاه‌های خدمات رسان انشعاب می فروشند و سود می برند خسارت را به شهر و شهرداری می زنند.

وی اظهارکرد: در برخی مناطق تعدادی حفاری داریم که دستگاه خدمات رسان موظف به اصلاح بافت تخریب شده و آسفالت بوده، اما ماه‌ها از بی تعهدی به وظایف می‌گذرد.

مسئول کمیته حفاری شهرداری یاسوج با اشاره به اینکه تاکید ما بر تعامل تمام دستگاه‌ها برای جلوگیری از بروز حفاری‌های رها شده است، خاطرنشان کرد: در مناطقی آسفالت یک ماهه نیز مورد حفاری قرار گرفته است. پس از حفاری آسفالت خیابان‌ها، غرق آبی نمی کنند، کارشان طبق استاندارد نیست، بستر سازی نمی کنند، آسفالت بی کیفیت اجرا می کنند و زیرسازی با غلتک کوبیده می شود.

قدمی تصریح کرد: حجم کار آب و فاضلاب بالا بوده و بخشی از آسیب به آسفالت‌ها نیز بر اثر شبکه‌های فرسوده آبرسانی است.

صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
وضعیت بلوار کشاورز یاسوج بدون جدولگذاری

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات آسفالت معابر در چندین نقطه آغاز شده و تاکید ما بر جلوگیری از حفاری‌های گاه و بیگاه دستگاه‌هاست.

مسئول کمیته حفاری شهرداری یاسوج عنوان کرد: ۹۰ درصد مشکلات شهر یاسوج به دلیل نبود اعتبارات بر می گردد.

قدمی تاکید کرد: شهرداری یاسوج طی سال گذشته ۱۲۰۰ مورد مجوز حفاری به شرکت آب و فاضلاب داده ایم که تنها ۷۰ مورد ترمیمی شده که ترمیم هم بصورت استاندارد و اصولی انجام نشده است.

وی اظهارکرد: همسان نبودن درچه های فاضلاب یکی دیگر از مشکلات شهر یاسوج است که انتظار داریم شرکت آب و فاضلاب راه و چاره ای بهتر برای این مساله بیندیشد. استعلام نگرفتن شرکت گاز جهت واگذاری انشعاب جدید یکی دیگر از مشکلات سطح شهر یاسوج است که از شرکت گاز انتظار همکاری و هماهنگی بیشتر با شهرداری داریم.

مسئول کمیته حفاری شهرداری یاسوج گفت: ممنوع بودن تردد و فعالیت بیل‌های زنجیره ای در سطح شهر یاسوج عنوان کرد: متاسفانه بیل‌های زنجیره ای در سطح شهر یاسوج خسارت به آسفالت می زنند که باید سریع‌تر جمع آوری شوند.

صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
فرعی ۲ ورودی شهرک امام علی

نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ شهر خوب

همچنین هاشم یوسفی، مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج بر نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ شهر خوب تاکید کرد و گفت: نگاه ما خدمات رسانی همه جانبه به مردم با تکیه بر تعامل دستگاهی است.

وی افزود: حفاری‌های رها شده در سطح شهر یاسوج موجب گلایه شهروندان شده که باید دستگاه‌های خدمات رسان به تعهدات خود کامل عمل کنند.

یوسفی اظهارکرد: بعضی اوقات در یک منطقه حفاری یا واگذاری انشعاب گاز، آب و یا فاضلاب انجام می‌شود، اما توجه نکردن به اصلاح و آسفالت محل حفاری در مواردی منجر به تصادفات خطرناک نیز شده است. اعتبارات پروژه‌ها و اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان مشخص شود و از پیمانکاری که اهلیت داشته باشند، استفاده شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری یاسوج با بیان اینکه برای این تخلفات پرونده تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه ما بر هم افزایی برای خدمات رسانی مطلوب و اصولی به مردم است.

صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
فرعی ۵ شرقی شهرک امام علی

شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد

یوسفی همچنین به رها سازی نخاله‌های ساختمانی اشاره و تاکید کرد: این موضوع نیز باید در قالب «شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد» اصلاح شود. مکانی در کمربندی یاسوج اصفهان برای تخلیه نخاله های ساختمانی در نظر گرفته شده که انتظار داریم مردم و شهروندان در این زمینه همکاری کنند چراکه متاسفانه این مساله باعث مشکلاتی در سطح شهر بخصوص در مواقع بارندگی شده است.

وی اظهارکرد: بخش دیگر معضلات در رابطه با حریم پیاده روها بوده و اغلب مغازه داران با بی توجهی باعث ایجاد مزاحمت برای عابرین می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یوسفی بیان کرد: از مردم و شهروندان انتظار داریم که جلوی منازل خود سطل زباله توری نصب کنند تا موجب کثیف شدن معابرف کوچه ها و خیابان‌های شهر نشود.

گفتنی است که در این تور معضلات و مشکلات سطح شهر یاسوج مشاهده شد که به شهرداری و شورای شهر، دستگاههای خدمات رسان و شهروندان برمی گشت و می طلبد که برای داشتن شهری در شان مردم و شهروندان هرکدام به وظیفه خود عمل کند و باید همکاری و هم افزایی بین این سه بخش وجود داشته باشد چراکه دو مقوله شهر و شهروند به طور ذاتی ارتباط مستقیم باهم دارند و نمی‌توان آنها را جدا از هم دانست. در برخی موارد شهرداری می تواند با ظرافت کاری و یکسری کارهای ساده اقدامات موثر در سطح شهر انجام دهد، شهروندان نیز در رعایت قانون و کمک به شهرداری می توانند نقش مهمی ایفا کنند و دستگاههای خدمات رسان نیز با انجام تکالیف و وظایف قانونی خود و رعایت اصول و مسایلی می توانند در بهتر شدن چهره شهر تاثیر گذار بوده و حتی کمک کار شهرداری باشند.

صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
بین شهرک جهاد و امام علی
صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
میدان انقلاب یاسوج
صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
وضعیت آسفالت خیابانهای شهر یاسوج
صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
وضعیت خیابان منتهی به پلی کلینیک تامین اجتماعی یاسوج
صدور ۱۲۰۰ مجوز حفاری آسفالت به آب و فاضلاب
خیابانهای شهر یاسوج

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۳ ۱۰:۵۳

چقدر این بندگان خدا صبور هستن که با این وضعیت تا الان چیزی نگفتن. باید اوضاع اشتفال اون شهر هم درست بشه. حق مردم این همه سختی نیست .