• دوشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401021208146
  • خبرنگار : 50283

نماینده انزلی در مجلس:

بیشتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دانش‌بنیان است

بیشتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی دانش‌بنیان است

ایسنا/گیلان نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بر مبنای دانش‌بنیان است، گفت: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی ایجاد پل ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود و در حال حاضر نیز موفقیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف داشته؛ غیر قابل انکار است.

احمد دنیامالی در حاشیه بازدید از مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی در بندرانزلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی بر مبنای این بود که یک پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه باشد و در حال حاضر نیز در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت نفت همچنین حمل و نقل موفقیت‌هایی که جهاد دانشگاهی داشته، غیر قابل انکار است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی توانسته کارهای برجسته‌ای به انجام برساند، افزود: بیشتر فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر مبنای دانش بنیان است، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال در تاکیدی که بر دانش بنیان بودن اشتغال داشتند یکی از انتظاراتی که از جهاد دانشگاهی داریم حمایت از گروه‌های جوانی است که به دنبال مباحث دانش‌بنیان هستند و می‌توانند کارهای مشترک را به سرانجام برسانند.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر عمده کارهای پژوهشی و ارتباط بین حوزه های اجرایی و دانشگاه ها بیشتر در پایتخت رقم می‌خورد، گفت: به دنبال این هستیم تا این مسئله را در سطح شهرستان‌ها عینی‌تر و اجرایی‌تر کنیم.

وی یادآور شد: هرچقدر در حوزه شهری از جمله مسائل و مشکلات مربوط به تالاب انزلی، محیط زیست، گردشگری و... بتوانیم از ظرفیت مراکز آکادمیک همان منطقه استفاده کنیم علاوه بر اینکه هزینه‌های تمام شده پایین‌تر خواهد بود خروجی اساسی تر و اجرایی‌تر خواهد داشت.

دنیامالی خاطرنشان کرد: یکی از مباحث در مورد دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی و در حوزه‌های دیگر که بر مبنای دانش‌بنیان هستند تلاشمان این است خصوصا بخش کیفی موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و ما بتوانیم تولید محصول کنیم.

وی گفت: اعتقاد داریم با توجه به برنامه‌هایی که برای شهر انزلی در قالب چشم انداز ۲۰ ساله نوشته خواهد شد و در برش‌های پنج ساله مدیریتی و برنامه های اجرایی که برای شهر ترسیم می‌کنیم می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه استفاده کنیم و این مسئله می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

نماینده انزلی در مجلس با تاکید بر اینکه مطالعات نشان داده دانشگاه‌هایی که در حوزه اجرایی موفق شدند بنیان‌های دانشگاه بر مبنای فعالیت عملی و کار آزمایشگاهی بوده، عنوان کرد: مراکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی یکی از دانشگاه‌هایی هستند که از این فضا برخوردارند.

وی اضافه کرد: باید محافل علمی به کمک مراکز و دستگاه‌های اجرایی بیایند و از مراکز اجرایی نیز انتظار داریم در دستور کار خود حمایت از مراکز علمی را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha