• شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401020300895
  • خبرنگار : 71402

بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه، جنگ جهانی سوم خواهد بود

بایدن: جایگزین تحریم‌های روسیه، جنگ جهانی سوم خواهد بود

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که یک جایگزین برای تحریم‌های سختگیرانه‌ای که واشنگتن علیه روسیه اتخاذ کرده است، جنگ جهانی سوم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با براین تیلر کوهن که ویدیوی آن امروز (شنبه) در صفحه یوتیوب او منتشر شد، گفت: «شما دو گزینه دارید؛ اینکه جنگ جهانی سوم را شروع کنید و به جنگ فیزیکی با روسیه بروید، یا راه دوم، اینکه مطمئن شوید کشوری که برخلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، در نهایت بهای انجام این کار را می‌پردازد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که هیچکدام از تحریم‌ها فوری نیست. بایدن گفت: «اما من گمان می‌کنم که این تحریم‌ها، گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی هستند.»  

رئیس دموکرات کاخ سفید همچنین تاکید کرد: «روسیه بابت این کار در کوتاه مدت و بلند مدت و به ویژه در بلند مدت هزینه جدی پرداخت خواهد کرد.»

در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به درخواست دو جمهوری‌ خودخوانده در دونباس، تصمیم گرفت تا با اجرای حمله‌ای به اوکراین به "سوءرفتار رژیم کی‌یف" علیه مردم واکنش نشان دهد. رهبر روسیه گفت که مسکو برنامه‌ای برای "اشغال" اراضی اوکراین ندارد و هدف از اقدامات کشورش را "غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی" این کشور دانست.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین که امروز (شنبه) وارد پنجاه و نهمین روز خود شده، شماری از کشورها از جمله آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه، سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه اعمال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۱:۵۰

حتماً بایدن پس ازیک چُرت طولانی این حرفها رازده است!!جدّی نگیرید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۹

ایران چه تحریم‌های علیه جنایات روسیه نسل کشی گورهای دسته جمعی تظاهر و دروغ آنها وضع میکند؟!یا باظالم همدستی یا سکوت می‌کند روسیه حمله کرده وبرای پیشبرد اهداف خود خانه مردم را تخریب وبه مال وجان وناموس ارامششان تجاوز کرده نه اوکراین با هم آوایی با سفیر خرس درنده برخی روزنامه ها اسم عملیات ویژه را از ترس عنوان طبق خواست آنها عنوان کرده بزودی گورهای جمعی ماریوپل وغیره ابعاد جنایت وبسایت روس‌ها را معلوم خواهد کرد اذا بطشتم بطشتم جبارین !اینها که به خودشان رحم ندارد به دیگری رحم دارندبه ما وشما رحم خواهند کرد قدرت بگیرند؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۳:۵۰

حالاحکومت اوکراین شدرژیم وسؤرفتاربامردمش ـپوتین شدرهبر، متاسفیم برای رسانه های مملکت که اینچنین ازروسیه پشتوانه می کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۶:۲۵

خاک بر سر رسانه های خود فروخته . هدف رسانه نشر اخبار واقعی و دفاع از انسانیت روسیه تجاوز کرده به خاک یک کشور و انواع جنایات را انجام داده چه فرقی بین روسیه و رژیم بعث عراق روسیه چه کوفتی دارد که انسانیت را دور ریختید لعنت به شما نامردا

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۳ ۱۸:۳۸

زنده باد پوتین مرگ بر غرب مرگ بر غربگرا های آشغال