• سه‌شنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401012312878
  • خبرنگار : 90004

فراهم نبودن شرایط کار؛ مهمترین مشکل معتادان بهبودیافته بعد از خروج از کمپ‌

فراهم نبودن شرایط کار؛ مهمترین مشکل معتادان بهبودیافته بعد از خروج از کمپ‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی شرق تهران معتقد است: اگر شرایط برای اشتغال معتادان بهبود یافته فراهم شود قطعا تعداد آنها کم خواهد شد و جامعه احساس آرامش خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد بیدمشکی در یک گفتگوی رادیویی در مورد ساماندهی معتادان متجاهر گفت: در روند بهبود معتادان مشکل اساسی فراهم نبودن شرایط کار برای آنها بعد از خروج از مراکز و کمپ‌های درمانی است

وی با بیان اینکه بعد از بهبود معتادان ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و ادارات متولی می‌بایست شرایط ایجاد شغل و بکارگیری معتادان بهبود یافته را فراهم کنند بیان کرد: ایجاد شغل برای معتادین متجاهر وظیفه پلیس نیست و پلیس تنها وظیفه دستگیری و روانه کردن آنها به مراکز نگهدارای و درمان را دارد و بر روند بهبود آنها در مراکز نظارت می‌کند.

بیدمشکی با اشاره به اینکه پلیس نسبت به ظرفیت‌های موجود کار جمع آوری معتادین را به خوبی انجام می‌دهد بیان داشت: در صورتی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد ظرفیت شود و برابر پروتکل‌ها اجازه بدهند پلیس آمادگی دارد ظرف مدت ۴ الی ۵ روز تهران را از معتادین متجاهر پاکسازی کامل کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی شرق تهران با تاکید بر اینکه بخشی از معتادین متجاهر در کمپ‌ها و مراکز بهبودی کامل می‌یابند اظهار داشت: سازمان بهزیستی می‌تواند با آموزش مهارت به معتادین بهبود یافته کمک کند.

در ادامه این گفت‌وگو احمد آریانژاد نماینده سابق مجلس و کارشناس اعتیاد نیز با تاکید بر اینکه بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی به سمت معضل اعتیاد پیش می‌رویم و هر روز شاهد آسیب‌های ناشی از افزایش اعتیاد اعم از کاهش سن اعتیاد، افزایش معتادان متجاهر و افزایش تعداد معتادان زن و.. هستیم.

وی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد باید به سمت آموزش خانواده‌ها و آموزش فرزندان در مدارس حرکت کرد و ایجاد سرگرمی‌های مفید و اشتغال از مهمترین اقدامات در پیشگیری از اعتیاد نسل جوان کشور است.

آریا نژاد با اشاره به گسترده شدن معضل اعتیاد در سطح کشور بیان کرد: دولت و مردم در بحث اعتیاد نباید از هم تفکیک شوند و باید دستگاه‌ها با مشارکت مردم در پیشگیری و کاهش اعتیاد کار بسیج گونه انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha