• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012212216
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

اتصال مدارس لرستان به شبکه اینترنت

اتصال مدارس لرستان به شبکه اینترنت

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان، گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران کلیه مدارسی که از طریق وزارت و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

نبی‌اله شمسی‌فر در دیدار با سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات و ارائه سرویس‌های ویژه اینترنت پرسرعت باند پهن مخابرات به مؤسسات، سازمان‌ها و  دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برای حرکت به سمت شهر هوشمند به گستردگی شبکه فیبر نوری نیاز است که مخابرات منطقه لرستان در این خصوص اقدامات مؤثری انجام داده و انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این خصوص مخابرات را همراهی کنند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان، ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران کلیه مدارسی که از طریق وزارت و اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات ابلاغ شده به شبکه متصل شده‌اند و بجز چند مورد اندک که فاقد هرگونه امکانات بودند متصل نشدند که نیاز مدارس فوق که عمدتاً در مناطق محروم و دور افتاده قرار دارند از طرف وزارت ارتباطات از محل اعتبارات uso تأیید و به مخابرات یا هر اپراتور دیگری برای اتصال ابلاغ شود در آن صورت اگر به اپراتور همراه اول ابلاغ شود، مخابرات آمادگی اتصال آن‌ها را در کمترین زمان ممکن دارد.

در ادامه رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، ارتباطات را از مهم‌ترین نیازهای امروز بشر دانست و اظهار کرد: شرایط فعلی آموزش در ایام کرونا که وابسته به فناوری‌های نوین باشد، فضایی جدید در حوزه آموزش ایجاد کرد.

وی افزود: اداره مخابرات همواره با مهیا کردن پهنای باند اینترنت همکاری مناسبی را با آموزش و پرورش داشته است.

عزتی عنوان کرد: نکته ای که قابل توجه است، استفاده از ظرفیت‌های مخابرات و مهارت‌های دیجیتال در آموزش و پرورش است که با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته ولی باز هم جای کار دارد و می‌توان این کارکرد را به ویژه در حوزه IT گسترش داد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، با اشاره به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا نقش مخابرات را مهم ‌تر از قبل دانست و با اشاره به شرایط تحصیلی و آموزشی دانش‌آموزان در دوران شیوع این بیماری، افزود: امیدواریم با همکاری مخابرات زیرساخت‌های ارتباطی مطلوب و شرایط ویژه در مدارس جهت آموزش غیر حضوری برای دانش‌آموزان و معلمین با کیفیت بهتر صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha