• شنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012010320
  • خبرنگار : 71663

وزیر امور خارجه تونس: انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه تونس: انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه تونس در دیدار با سفرای کشورهای گروه هفت اعلام کرد که دموکراسی در تونس، یک مسئله حل شده است و انتخابات آتی تونس طبق برنامه‌های مقرر و در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، عثمان الجرندی، وزیر امور خارجه تونس اعلام کرد؛ انتخابات آتی تونس پس از برگزاری گفت‌وگوی ملی و برگزاری همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام حکومتی، طبق نقشه‌راه برنامه‌ریزی‌شده برگزار خواهد شد.

بر اساس نقشه راه اعلام شده از سوی قیس سعید، رئیس جمهور تونس، انتخابات زودهنگام پارلمانی در ۲۶ دسامبر در دو جلسه برگزار می‌شود که در آن سیستم رای گیری منطبق بر بر افراد و نه لیست‌ها است.

طبق این نقشه راه همچنین همه‌پرسی مردمی در ۲۵ ژوئیه در مورد نظام سیاسی فعلی که نیمه پارلمانی است، برگزار می‌شود.

الجرندی شامگاه جمعه در دیدار با سفرای گروه هفت (آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و انگلیس) همچنین سفیر اتحادیه اروپا اعلام کرد که دموکراسی در تونس یک مسئله حل شده است.

وی ادامه داد؛ هر یک از انتخابات سیاسی آتی اعلام شده توسط رئیس جمهور نشان دهنده ایستگاهی برای تحکیم یک نظام دموکراتیک سالم و پایدار است که به خواسته های مردم تونس پاسخ می‌دهد و حقوق و آزادی‌های آنها را تضمین می‌کند.

سفرای گروه هفت نیز به نوبه خود، بر اهمیت ادامه گفت وگو با بازیگران و اجزای مختلف جامعه تونس در مورد مسائل سیاسی و اقتصادی کشور، به منظور اطمینان از اجماع در مورد راه‌حل‌های پیشنهادی و پایداری آنها تاکید کردند.

سفرای گروه هفت تعهد کشورهای خود را برای حمایت از تونس در مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول تجدید کردند و بر اهمیت به نتیجه رسیدن از نشست‌های آتی با صندوق بین‌المللی پول به منظور اعلام برنامه جامع، پایدار و بادوام اصلاحاتی که تونس قصد انجام آن را دارد، اشاره کردند.

دیدار وزیر امور خارجه تونس با سفرای کشورهای گروه هفت در پی اعلام قیس سعید مبنی بر انحلال پارلمان تونس پس از ۸ ماه تعلیق و اتخاذ سیستم جدید رای گیری در انتخابات پارلمانی آتی صورت گرفت.

این نشست همچنین قبل از مذاکرات سخت با صندوق بین‌المللی پول است که قرار است هفته آینده آغاز شود و هدف آن دریافت وام ۴ میلیارد دلاری تونس از این صندوق برای تامین مالی خزانه‌داری دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha