• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401011406294
  • منبع : نمایندگی قزوین

فرماندار مطرح کرد

ضرورت حذف دلالان از نانوایی‌های استان قزوین

ضرورت حذف دلالان از نانوایی‌های استان قزوین

ایسنا/قزوین فرماندار قزوین با طرح این پرسش که چرا در استان قزوین لغو پروانه نانوایان اجرایی نشده است، گفت: مشاهده شده که یک واحد نانوایی ۴۰۰ کیسه آرد سهمیه خود را به کرج و تهران ارسال کرده است از مسئولان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و غله استان می‌خواهیم این موضوع را سامان‌دهی کنند تا دلالان حذف شوند.

عباس کاظمی در ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح امروز یکشنبه ۱۴ فروردین در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نان در قزوین دردآور است، ۱۲ و ۱۳ فروردین مراجعات، تماس تلفنی و پیامک‌های متعددی از مردم دریافت کردیم که از اوضاع نانوایی‌های قزوین گله‌مند بودند.

وی ادامه داد: نابسامانی نانوایی‌های قزوین محصول رهاشدگی این بخش است؛ امروز دولت همه آبروی خود را برای یارانه نان آورده است اما عده‌ای نانوا آن‌را به حراج گذاشتند؛ مشاهده شده است که یک نفر چند مجوز به نام اطرافیان خود گرفته و به اشخاص ثالث واگذار کرده است.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: ۲۸ اسفند پس از معارفه خود به رئیس اتحادیه نانوایان استان گفتم برای ایام نوروز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد تا مردم برای تأمین نان با مشکل مواجه نشود، اتحادیه ۱۷ نانوایی را به‌عنوان کشیک معرفی و سهمیه آرد خود دریافت کرد اما در ایام نوروز از این ۱۷ نانوایی تنها تعداد کمی پخت کردند.

وی خاطرنشان کرد: به اتحادیه نانوایان اعتمادی ندارم؛ من مخالفم که اتحادیه، آرد را حمل کند این مفسده بزرگی‌ است؛ چرا باید عده‌ای به خود اجازه دهند تنش ایجاد کنند؟! به نانوایان مهلت می‌دهیم تا این رویه را اصلاح کنند چراکه اعتماد عمومی مردم خدشه‌دار شده است.

کاظمی تصریح کرد: در روز طبیعت درگیر تردد مسافران در محورهای مواصلاتی بودیم و علاوه بر آن موضوع نانوایی‌های استان را نیز پیگیری کردیم تنها یک نانوایی در سطح استان فعالیت می‌کرد که آن هم با تخلف نان را با وزن پایین به دست مردم می‌داد.

وی تأکید کرد: امروزه نظارت‌ها ضعیف و نانوایی‌های استان رها شده است؛ روز گذشته از یک نانوایی بازدید داشتم که پرسیدم آخرین بازرسی چه زمانی انجام شده است؟ گفت آخرین بازرسی شهریور سال گذشته بوده است. برای نظارت بر نانوایی‌ها باید از فناوری اطلاعات و نظارت هوشمند کمک بگیریم.

فرماندار قزوین مطرح کرد: در حال حاضر هر کیسه آرد ۴۶۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، مشاهده شده که یک واحد نانوایی ۴۰۰ کیسه آرد سهمیه خود را به کرج و تهران ارسال کرده است از مسئولان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و غله استان می‌خواهیم این موضوع را سامان‌دهی کنند تا دلالان حذف شوند؛ البته باید بگوییم که در استان قزوین لغو پروانه نانوایان اجرایی نشده است که جای سوال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha