• یکشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401011405971
  • خبرنگار : 50477

معاون استاندار گلستان خبر داد

ثبت ۷ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری گلستان

ثبت ۷ میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری گلستان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به حضور پررنگ گردشگران در جاذبه های متنوع استان، گفت: حدود ۷ میلیون بازدید از این جاذبه ها در سطح استان ثبت شده است.

سید محمدرضا سیدالنگی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان با تشکر از همراهی دستگاههای عضو ستاد خدمات سفر به ویژه دستگاههای خدمات رسان و امدادی و پلیس و دهیاری و شهرداری ها در تعطیلات نوروز، اظهار کرد: در نوروز امسال ۵۰ نوروزگاه و ۲۸ بازارچه در سطح استان گلستان با موفقیت و استقبال خوب مردم برگزار شد.

وی با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی ۲۵۰ هزار نفر در مراکز و اماکن اقامتی استان اقامت داشته اند، افزود: تعداد بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی ما بالغ بر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از ورود ۷۶۸ هزار خودرو در تعطیلات نوروزی به استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این حجم از حضور و تردد نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

سید النگی با تاکید بر اینکه در این ایام تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ تردد ریلی در سطح استان ثبت شده است، ادامه داد: تعداد ۴ هزار و ۵۶۵ نفر تردد هوایی و ۲۲ هزار نفر تردد دریایی گویای تنوع سفر ها و ترددهای استان گلستان است.

وی با اشاره به اسکان بیش از ۴۱ هزار نفر در مدارس استان گلستان، تصریح کرد: متوسط سرعت در جاده های استان نیز در تعطیلات نوروز ۷۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان پرتردد ترین شهرهای استان را گرگان و علی آباد با ۷۳۰ هزار تردد اعلام کرد و گفت: محور شاهرود به گرگان با بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ تردد در روز گذشته بیشترین آمار تردد روزانه را در سطح استان ثبت کرده است.

سیدالنگی کل تعداد نفرات فوتی در حوادث جاده ای و ترافیکی نوروز امسال را ۱۹ نفر دانست و تاکید کرد: علی رغم افزایش ۴۳ درصدی ترددهای آمار فوتی های استان گلستان در حوادث ترافیکی و جاده ای هیچ افزایشی نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha