• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400122822059
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

۱۲ اقامتگاه بوم گردی سرایان؛ پذیرای گردشگران نوروزی

۱۲ اقامتگاه بوم گردی سرایان؛ پذیرای گردشگران نوروزی

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان اظهار کرد:  ۱۲ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت بیش از ۴۵۰ نفر اقامت در شبانه روز ایام نوروز در شهرستان سرایان فعال و پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.

محمد عرب، امروز  شنبه ۲۸ اسفند در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیران واحدهای بوم گردی شهرستان سرایان گفت: ایام نوروز، خدمات بوم گردی در 16 واحد تحت پوشش و فعال شهرستان ارایه و بالغ بر 50 نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت خواهند بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای صدور پروانه بهره برداری واحدهای بوم گردی، تمامی استعلام های مربوطه برابر ضوابط و مقررات به عمل می آید، اظهار کرد: پس از تایید مراجع ذیصلاح، مجوز لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

مسئول میراث فرهنگی سرایان بر استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم متنوع و مناطق بکر گردشگری مثل بهشت منجمان و کویرنوردان، منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو و بافت تاریخی سرایان است.

وی از اشتیاق و استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نقاط با استعداد خبر داد و تصریح کرد: شهرستان سرایان به مقصد گردشگری تبدیل شده و دیگر یک شهرستان عبوری نیست.

عرب گفت: تاکنون مشکل و مسئله حادی در محل اقامتگاه های شهرستان نبوده و مسائل پیش آمده عمدتاً در خارج از واحدهای بوم گردی و توسط تورهای غیرمجاز و بدون مجوز بوده است.

سرهنگ حسین خدادادی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان هم بر تقویت و توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: گردشگری یک صنعت اشتغالزاست و می تواند درآمد خوبی ایجاد کند ولی باید قوانین مربوط به این حوزه کاملا رعایت شود و بحث مجوزدار بودن گروه ها و تورهای گردشگری و هماهنگی با دستگاه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.  

حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا، امام جمعه شهرستان سرایان نیز ضمن توصیه بر ایجاد همدلی و اتحاد در شهرستان گفت: همه مسئولان باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

 وی بر استفاده از ظرفیت های گردشگری و توسعه اقامتگاه های تفریحی سالم تاکید و بیان کرد: باید همه مسائل و اصول و چارچوب های مربوط به گردشگری رعایت شود و برخورد لازم با تورهای غیرمجاز و هنجارشکن صورت پذیرد.

رضوی، فرماندار سرایان ریشه بسیاری از هنجارشکنی ها را در خارج از شهرستان دانست و گفت: این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی و پیگیری شود و کار فرهنگی لازم در بحث معرفی شهرستان خصوصاً در مبادی ورودی صورت پذیرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha